Gala 21. Kaliskich Spotkań Teatralnych Przedszkolaków – fotorelacja

20 maja 2022

Gala 21. Kaliskich Spotkań Teatralnych Przedszkolaków im. Marii Jamruszki-Grzeluszki odbyła się w dniu 20 maja w Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu.

Oklaskiwaliśmy występy laureatów XXI KSTP.

 

Laureaci XXI KSTP

Miejsce 1.
Publiczne Przedszkole nr 9 w Kaliszu – spektakl „Bajka o szczęściu”
Sylwia Przybylska

 

Miejsce 2.
Zespół Przedszkolny w Korzeniewie – spektakl „Zagubiony czas”
Dorota Matusiak

Miejsce 3. ex aequo
Przedszkole nr 10 Kubuś Puchatek w Ostrowie Wielkopolskim  – spektakl „Zabawa w Śpiącą Królewnę”
Katarzyna Kujawa
oraz
Przedszkole nr 4 „Biały konik” w Koninie – spektakl  „Wybór Księżniczki”
Marzena Szymczak-Potrzebowska

 

Poza konkursem wystąpiły przedszkolaki z Przedszkola Niepublicznego „Bursztynowy Zamek” w spektaklu „Szewczyk Dratewka”

Aleksandra Pejaś,. Katarztna MIłek, Paulina Kolasińska

 

Organizatorem festiwalu jest Przedszkole Niepubliczne „Bursztynowy Zamek” oraz Fundacja „Nowa Nadzieja” we współpracy z Centrum Kultury i Sztuki.

Honorowy Patronat nad 21. Kaliskimi Spotkaniami Teatralnymi Przedszkolaków przyjęli: Minister Edukacji i Nauki, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Wielkopolski Kurator Oświaty raz Prezydent Miasta Kalisza Krystian Kinastowski.

 

 

Kaliskie Spotkania Teatralne Przedszkolaków są jedną z najbardziej prestiżowych form działalności artystycznej małych dzieci w województwach wielkopolskim, dolnośląskim i łódzkim.

W imprezie uczestniczy corocznie około 500. małych aktorów oraz 1500 młodych i dorosłych odbiorców teatralnej sztuki małego dziecka. Kaliskie Spotkania Teatralne Przedszkolaków składają się z trzech etapów. Pierwszy obejmuje eliminacje w przedszkolach i szkołach, drugi – finał, a zwieńczeniem imprezy jest Gala Festiwalowa, która odbędzie się w CKiS w Kaliszu (20 maja).

Najważniejsze cele, jakie stawiają sobie organizatorzy Spotkań to:
– wspieranie działań twórczych dzieci w różnych formach aktywności,
– prezentacja umiejętności artystycznych dzieci,
– rozwijanie aktywności twórczej, wyobraźni, twórczego myślenia, mowy, zachowań,
– wspieranie rozwoju dziecka w relacjach ze środowiskiem społeczno – kulturowym,
– dostarczanie przedszkolakom doznań estetycznych i emocjonalnych wypływających z piękna treści utworów literackich,
– popularyzacja literatury dziecięcej (bajki, baśni, legendy) wśród dzieci i dorosłych,
– upowszechnienie inscenizacji żywo planowej jako formy pracy z dzieckiem w różnych sytuacjach edukacyjnych, integracja środowiska edukacyjnego i artystycznego,
– integracja środowiska edukacyjnego i artystycznego. .