48. Międzynarodowy Festiwal Pianistów Jazzowych – sobota

[Od: So. 27.11.]

KUP KARNET
KUP BILET 26.11. (piątek)
KUP BILET 27.11. (sobota)
KUP BILET 28.11. (niedziela)

AGA DERLAK SEPTET

Aga Derlak – fortepian
Marcin Kaletka – saksofon tenorowy
Wojciech Lichtański – saksofon altowy
Michał Kapczuk – kontrabas
Szymon Madej – perkusja
oraz
Basia Derlak – śpiew
Jerzy Małek – trąbka

Aga Derlak należy do wyróżniających się postaci w gronie młodych polskich pianistów. Jest także utalentowaną flecistką. Jej muzyka charakteryzuje się nieskrępowaną wolnością zarówno stylistycznie, jak i w doborze środków harmonicznych i aranżacyjnych. Inspiruje się jazzem, folklorem latynoamerykańskim, a także muzyką klasyczną. Wykorzystując w różnych proporcjach te składniki, szkicuje historie zaczerpnięte z własnego życia, proponuje muzykę własną, oryginalną i intrygującą.
Aga Derlak Quintet to zespół złożony z czołowych przedstawicieli polskiej sceny jazzowej. Na saksofonie tenorowym zagra Marcin Kaletka, na alcie – Wojciech Lichtański, na kontrabasie Michał Kapczuk, a na perkusji Szymon Madej. Do tego zespołu dołączą znakomici goście – trębacz Jerzy Małek i wokalistka Barbara Derlak. Ta muzyczna konstelacja nagrała album przygotowywany do wydania na początku przyszłego roku. To nowy rozdział w karierze artystki będący podsumowaniem dwu lat muzycznych poszukiwań. Na płycie do jej Kwintetu i zaproszonych gości dołączył także kwartet smyczkowy Messages Quartet. W swoich kompozycjach Aga Derlak łączy inspiracje Szymanowskim, Chopinem, a jednocześnie jazzowe wpływy takich artystów jak Wayne Shorter, Joe Lovano, Kenny Werner czy Danilo Perez. Do instrumentalnych utworów pianistka dopisała w ciągu ostatnich miesięcy wiersze, które stanowią warstwę słowną tego projektu. Wiersze te podejmują wiele ważnych kwestii, takich jak czas, przestrzeń czy rzeczywistość, w której żyjemy.

Aga Derlak w 2017 r. ukończyła Akademię Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, dwa lata później prestiżową Berklee College of Music w Bostonie. W gronie jej nauczycieli byli uznani polscy pianiści, jak Michał Tokaj czy Paweł Tomaszewski. Podczas studiów w Bostonie kształciła się pod okiem samego Danilo Pereza.
Koncertowała w USA, Meksyku, Panamie, Niemczech, Grecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoszech, Hiszpanii i Mołdawii. Grała na prestiżowych festiwalach jazzowych w Europie i na innych kontynentach, m.in. na Athens Technopolis Jazz Festival, Ankara Jazz Festival, Xjazz Berlin, Panama Jazz Festival, Edinburgh Jazz Festival, Jazztopad in NY. We wrześniu 2019 wystąpiła ze swoim kwintetem w legendarnym Jazz at Lincoln Center / Dizzy’s Club w Nowym Jorku. Jest laureatką wielu cennych nagród, m.in. nagrody indywidualnej na Zilina Jazz Competition (2016, Słowacja), Czech Contest (2015) oraz Krokus Jazz Festival (2014).
Przez pół roku pracowała w Fundacji Danilo Pereza w Panamie, zachęcając swoich uczniów do odważnego korzystania ze swojej twórczej wolności. Doświadczenie to silnie ukształtowało jej osobowość, cel i misję.
Debiutancka płyta jej tria z Tymonem Trąbczyńskim (kontrabas) i Bartoszem Szablowskim (perkusja) „First Thought” (2015) otrzymała nagrodę Fryderyka Polskiej Akademii Fonograficznej. W 2017 roku ukazała się druga płyta tria Agi Derlak „Healing” (z Szymonem Madejem na perkusji) to bardzo osobista opowieść. Liderka zadbała o odpowiednią przestrzeń, w której wybrzmiewają dźwięki, a także o balans pomiędzy muzyką a ciszą.
Pianistka ma na swoim koncie współpracę z takimi muzykami jak Zbigniew Namysłowski, Andre Hayward, Luciana Souza, Claudio Ragazzi, Mauricio Morales, Patricia Zarate, Grzech Piotrowski, Sabina Meck czy Łukasz Żyta
Legenda naszego jazzu, saksofonista Zbigniew Namysłowski w ten sposób podsumował swoje wrażenia po wysłuchaniu Agi Derlak: „Poznałem ją jako świetną flecistkę, ale na pianie to prawdziwa rewelacja”.


Martin Listabarth (Austria), foto Liu Peng

Martin Listabarth (Austria), foto Liu Peng

MARTIN LISTABARTH (Austria)

Martin Listabarth – fortepian solo

Od wielu już lat, dzięki współpracy z Austriackim Forum Kultury, prezentujemy na Festiwalu Pianistów Jazzowych w Kaliszu artystów austriackich. Zespoły z Wiednia i okolic należały zawsze do najmocniejszych punktów naszych festiwali demonstrując profesjonalny warsztat, wysoki poziom i niesztampowe podejście do muzyki.

Tym razem gościć będziemy pianistę Martina Listabartha w solowym programie. W swoich recitalach opowiada on swoje osobiste historie wyłącznie za pomocą fortepianu. Muzycznie zakorzeniony w jazzie, ale nie stroniący od wpływów muzyki klasycznej, podąża swoją indywidualną drogą. Zabiera widzów w ekscytującą, pełną niespodzianek podróż od portu w Hamburgu, przez sklep tytoniowy w Wiedniu, aż po Chiny.
Na kaliskim koncercie usłyszymy utwory, które Listabarth umieścił na swojej najnowszej płycie „Short Stories”. Punktem wyjścia do improwizacji będzie próba znalezienia odpowiedzi na pytania: dlaczego niektóre narracje sprawdzają się szczególnie dobrze? Jak budowane jest napięcie – i jak się je rozładowuje? Co czyni bohaterów interesującymi?
Listabarth zaprezentuje również zupełnie nowe utwory – zwiastuny nadchodzącego albumu „Dedicated”, który ukaże się w marcu 2022 roku.
Pianista dawał liczne koncerty w Austrii, występował także w takich krajach jak Niemcy, Czechy, Słowacja, a nawet Chiny. Swój aktualny program prezentował m.in. w wiedeńskim Musikverein, w klubie jazzowym Porgy & Bess, ORF Radiokulturhaus, a także na festiwalach Jazzbühne Lech, Klavierfestival Hainfeld czy Jazzwerkstatt Graz.


Orrin Evans, fot. Jimmy KatzZ

Orrin Evans, fot. Jimmy Katz

Amerykański pianista Orrin Evans wypłynął w połowie lat 90. jako wschodząca gwiazda pokolenia „młodych lwów” Nowego Jorku, a dziś, ćwierć wieku później, cieszy się uznaniem prawdziwego lidera z mocną ręką, o bezkompromisowej postawie.
W swojej dyskografii posiada ponad 25 autorskich płyt. Przyszedł na świat 28 marca 1975 roku w Trenton, w stanie New Jersey. Wychowywał się w Filadelfii, studiował w Rutgers University, brał prywatne lekcje u Kenny’ego Barrona. Zdobywał doświadczenia w zespołach takich muzyków jak Bobby Watson, Ralph Peterson i Duane Eubanks, przez wiele lat był członkiem Mingus Big Bandu. Z pierwszym własnym zespołem zadebiutował w 1994 roku. Trzy lata później podpisał kontrakt z prestiżową wytwórnią Criss Cross Jazz, dla której nagrał całą serię płyt, kilka z nich nominowanych było do nagród Grammy. W gronie jego współpracowników widzimy prawdziwy panteon najbardziej liczących się nazwisk współczesnej sceny jazzowej, czy to w różnych konfiguracjach małego zespołu o nazwie Tarbaby („Tarbaby”, „Ballad Of Sam Langford”,„The End of Fear”, „Back To Basics”), czy to w orkiestrowej formacji pod szyldem Captain BlackBig Band, z którym nagrał rewelacyjne płyty „Captain Black Big Band” (2010), „Mother’s Touch” (2011) , „Presence” (2016), „The Intangible Between” (2019). Orrins znalazł się w blasku reflektorów, gdy w 2017 roku zajął miejsce Ethana Iversona w The Bad Plus, jednym z najgłośniejszych triów fortepianowych dwóch 30 48. Międzynarodowy Festiwal Pianistów Jazzowych 27 listopada (sobota), godz. 18.00ostatnich dekad. The Bad Plus występowali na kaliskim festiwalu w 2007 roku w oryginalnym składzie: Ethan Iverson – p, Reid Anderson – b, Dave King – dr. 10 lat później zagrali na Jazz Jamboree w Warszawie już z Orrinem Evansem przy fortepianie. Orrin nie zagrzał jednak długo miejsca, po trzech latach współpracy opuścił kultową grupę, która działać będzie teraz jako kwartet bez fortepianu, z Benem Monderem na gitarze i Chrisem Speedem na saksofonie. Orrin Evans prowadzić będzie teraz własne zespoły, a ma w zanadrzu całą masę różnych pomysłów. Jego domeną jest jazz akustyczny, zakorzeniony w bluesie, swingu
i muzyce soul, ale oscylujący w kierunku awangardy.

Na perkusji gra w jego triu Mark Whitfield, Jr. Syn słynnego gitarzysty Marka Whitfielda urodził się w marcu 1990 roku na Brooklynie, w Nowym Jorku. Studiował w Berklee College of Music w Bostonie i Manhattan School of Music. W 2013 gościł na
płycie Kenny’ego Garretta „Pushing The World Away” (nominacja do Grammy). W 2016 wziął udział w rodzinnej sesji na płycie „Grace”. Długa jest lista liderów, z którymi współpracował: Sean Jones, Christian Scott, Wallace Roney, Kurt Rosenwinkel, Aaron Goldberg, Tia Fuller, Charnett Moffett, Brian Jackson, Nicholas Payton, Chico Freeman, Jeremy Pelt, Tia Fuller, Kurt Rosenwinkel, Chico Freeman, Nicholas Payton i wielu innych. Mark Whitfield Jr. występował już na naszym festiwalu w 2016 roku, z Sekstetem Aminy Figarovej.
Na kontrabasie gra Jonathan M. Michel. Syn haitańskich emigrantów wychowywał się w Connecticut, zdobywał ostrogi w Filadelfii i Nowym Jorku. W 2018 roku nagrał debiutancki album pod własnym nazwiskiem dla firmy Imani Records. Na tej płycie, zatytułowanej „MDR”, grają razem z nim perkusista Jeremy Dutton, wibrafonista Joel Ross oraz gościnnie Josh Lawrence na trąbce, śpiewa Melanie Charles.


Nocny Klub Festiwalowy Calisia One


Witold Janiak

Witold Janiak

WITOLD JANIAK HAMMOND TRIO

Witold Janiak – organy Hammonda
Błażej Ludwiczuk – gitara
Mirosław Skowroński – perkusja

Witold Janiak jest laureatem Grand Prix Bielskiej Zadymki Jazzowej w Bielsku-Białej (2009), Krokus Jazz Festival, dwukrotnym zdobywcą Grand Prix Jazz Melomani w latach 2009 oraz 2014. W roku 2010 na Konkursie Pianistów i Hammondzistów w Warszawie otrzymał drugą nagrodę. Wydał sześć autorskich płyt (dwie z zespołem Witold Janiak Mainstreet Quartet, dwie z Witold Janiak Trio (m.in. „Cinema Meets Jazz”) oraz jedną w duecie z Adamem Rymarzem (Witold Janiak, Adam Rymarz „Pieśni pasyjne na jazzowo – Stabat Mater Dolorosa”). Jest autorem muzyki do musicalu „Dlaczego Maciek nie poszedł do nieba” łączącej elementy jazzu i muzyki ludowej.
Współpracował z takimi artystami jak Zbigniew Namysłowski, Cezary Konrad, Piotr Baron, Maciej Kądziela, Krzysztof Ścierański, Adam Rymarz, Michał Kobojek oraz Tatiana Okupnik i Monika Brodka. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach, obecnie pracuje jako wykładowca fortepianu, harmonii jazzowej i improwizacji w Zakładzie Jazzu Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi.
Błażej Ludwiczuk studiuje obecnie na czwartym roku Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie gitary jazzowej Rafała Sarneckiego. Z równą łatwością odnajduje się w różnych jazzowych nurtach.
Perkusista Mirosław Skowroński jest absolwentem Akademii Jazzu i Muzyki Estradowej w Katowicach. Wykłada na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu, jest też nauczycielem perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. H. Melcera w Kaliszu. Kształcił swoje umiejętności pod okiem mistrzów jazzowej perkusji takich jak Adam Buczek, Zbigniew Lewandowski, Krzysztof Przybyłowicz oraz Marcin Jahr. Współpracował z kaliskim Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego, zajmując się oprawą muzyczną kabaretu „Kat”.


Kuba Banaszek Quartet

Kuba Banaszek Quartet

KUBA BANASZEK QUARTET

Kuba Banaszek – fortepian
Marcin Konieczkowicz – saksofon altowy
Tymon Trąbczyński – kontrabas
Max Olszewski – perkusja

Kwartet pianisty Kuby Banaszka wypłynął na szerokie wody w 2019 r. zdobywając Grand Prix Konkursu na Indywidualność Jazzową w ramach 55. Jazzu nad Odrą we Wrocławiu. Dodatkowo zespół zdobył wtedy nagrodę specjalną, ufundowaną przez czasopismo „Jazz Forum”. Triumfował również w kilku innych konkursach. Wywalczył I nagrodę na V Blue Note Poznań Competition, I nagrodę na XXI Przeglądzie Młodych Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni, II nagrodę na Jazz Juniors 2020 w Krakowie, II nagrodę na konkursie w ramach RCK Pro Jazz Festiwal w Kołobrzegu. Członkowie grupy zdobywali liczne nagrody indywidualne.
W 2020 roku ukazał się debiutancki album Kwartetu „Band Of Brothers”. Na tym krążku znalazło się siedem autorskich utworów lidera oraz standard Cole’a Portera All of You.
Kuba Banaszek ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fortepianu jazzowego dra hab. Joachima Mencla, miał też okazję zdobywać doświadczenie przy współpracy z takimi muzykami jak Grzegorz Nagórski, Dominik Wania czy Piotr Wyleżoł. Ponadto jest absolwentem Zespołu Szkół Muzycznych w Radomiu. W 2018 roku był jednym z prelegentów Międzynarodowej Konferencji Jazz XXI zorganizowanej w Akademii Muzycznej w Krakowie. Temat jego prezentacji to „Kompozycja i aranżacja – w poszukiwaniu własnej wizji klasycznego tria jazzowego”.
Po raz pierwszy pokazał się szerszej publiczności na IX Przeglądzie Młodych Wykonawców Muzyki Jazzowej – Novum Jazz Festival 2016, gdzie zdobył pierwszą nagrodę. Ten sukces był impulsem do utworzenia autorskiego zespołu.
Kuba Banaszek został także wyróżniony na School & Jazz Festival w Lubaczowie (2013), a także na Azoty Jazz Contest w Tarnowie (2013). Jest zdobywcą III nagrody na II Festiwalu Improwizacji i Interpretacji Jazzowej „Jazz na Wsi” (Chodów, 2013). Występował na II Festiwalu Kontrolowanym w Radomiu (2014) z repertuarem złożonym ze swoich kompozycji inspirowanych muzyką ludową. W 2018 roku otrzymał indywidualne wyróżnienie podczas XVII Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze. W 2020 roku został stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Młoda Polska.


SPRZEDAŻ BILETÓW I KARNETÓW

KARNETY i BILETYsprzedaż od 02 listopada 2021 r.
Karnet obowiązuje na wszystkie koncerty Festiwalu czyli łącznie 9 koncertów w ciągu 3 dni Festiwalu.
Bilet obowiązuje na wszystkie koncerty w danym dniu Festiwalu czyli 3 koncerty.

CENA KARNETU
1) dla Osób legitymujących się unijnym certyfikatem COVID: 290,00 zł
2) dla Osób nielegitymujących się unijnym certyfikatem COVID: 310,00 zł

CENA BILETU
1) dla Osób legitymujących się unijnym certyfikatem COVID: 110,00 zł
2) dla Osób nielegitymujących się unijnym certyfikatem COVID: 120,00 zł

Zakup karnetów oraz biletów:
• online www.ckis.kalisz.pl
• kasa CKiS tel. 62 765 25 52 (kasa czynna w godz. 15.00-21.00)

Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany w programie.


Organizator:

     

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

 

Współorganizator:

 

Sponsorzy:

                   

 

Partner medialny:

 


DZIAŁAMY DALEJ! - WPROWADZAMY NOWY RODZAJ BILETU ULGOWEGO dla osób posiadających Unijny Certyfikat COVID!

Zasady uczestnictwa w 48. Międzynarodowym Festiwalu  Pianistów Jazzowych.

  1. Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu kulturalnym jest nabycie biletu.
  2. Wprowadza się do sprzedaży dwa rodzaje biletów:
    • bilety ulgowe – dla osób posiadających Unijny Certyfikat COVID (wersja papierowa lub w aplikacji mObywatel);
    • bilety standardowe – dla osób nieposiadających Unijnego Certyfikatu COVID.
  3. Bilet należy okazać obsłudze przed wstępem. Osoba, która nabyła bilet ulgowy jest zobowiązana do okazania wraz z biletem dowodu osobistego oraz Unijnego Certyfikatu COVID. Obsługa potwierdza autentyczność okazanego dokumentu Unijnego Certyfikatu COVID porównując dane z danymi z dowodu osobistego lub skanując kod QR i porównując dane z państwowej bazy danych z danymi z dowodu osobistego. Nieokazanie Unijnego Certyfikatu COVID uniemożliwia wstęp.
  4. Uczestniczący w wydarzeniu kulturalnym są zobowiązani do realizowania nakazu zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki, z wyjątkiem osób zwolnionych z tego obowiązku przez obowiązujące przepisy prawa.
  5. Powyższe zasady uczestnictwa mogą ulec zmianie w wypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Sprawdź więcej informacji, dlaczego wprowadzamy nowy rodzaj biletu ulgowego.

Kontakt:

Kasa CKiS: 62 765 25 52

Sekretariat CKiS: 62 765 25 01

Kup bilet online: