49. Międzynarodowy Festiwal Pianistów Jazzowych – piątek

[Od: Pt. 11.11.]

KUP KARNET

KUP BILET – piątek 11.11.

KUP BILET – sobota 12.11.

KUP BILET – niedziela 13.11.


Aula Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM w Kaliszu, ul. Nowy Świat 28-30


Daniel Nosewicz, fot. Kasia Stańczyk

Daniel Nosewicz, fot. Kasia Stańczyk

DANIEL NOSEWICZ „THE SHINING”   
PREMIERA KONCERTOWA NAGRODZONEJ FRYDYRYKIEM 2022 KOMPOZYCJI!
Daniel Nosewicz – gitara, kompozycje, aranżacje
Szymon Łukowski – saksofon tenorowy i sopranowy, flet
Michał Ciesielski – fortepian
Adam Żuchowski – bas
Sławek Koryzno – perkusja
Ignacy Wendt – trąbka, flugelhorn
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej pod dyrekcją Rubena Silvy

Nie wiadomo, czy nagrodzona w tym roku Fryderykiem w kategorii Fonograficzny Debiut Roku – Jazz płyta „The Shining” gitarzysty, kompozytora, dyrygenta i aranżera Daniela Nosewicza ma coś wspólnego ze słynnym filmem Stanleya Kubricka pod tym samym tytułem. Z pewnością jednak oficjalne, uroczyste otwarcie kaliskiego festiwalu odbędzie się w tym roku z hollywoodzkim rozmachem. Muzyka Nosewicza napisana na zespół jazzowy i orkiestrę to jedno z najbardziej ambitnych dzieł, jakie zostały zrealizowane na naszych scenach w ostatnim czasie.
Daniel Nosewicz urodził się w Lidzbarku Warmińskim, tam też ukończył Szkołę Muzyczną I stopnia w klasie fortepianu i gitary. Edukację kontynuował w Olsztynie. W 2013 r. ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa w klasie aranżacji i kompozycji Leszka Kułakowskiego. Pod okiem tego wizjonera jazzu, specjalisty od kompozycji trzecionurtowych, łączących jazz z tradycją muzyki klasycznej i współczesnej, rozwijał własną wyobraźnię kolorystyczną i perfekcję w doborze orkiestrowych barw. Równolegle szlifował technikę jazzowej gry na gitarze w klasie Macieja Grzywacza. Studiował także w Royal Conservatoire de Musique w Brukseli.
W 2014 r. miała miejsce premiera jego koncertu na gitarę i orkiestrę symfoniczną „Bitter Sweet” w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie. Nieobce są mu także aranżacje muzyki popularnej. W 2015 aranżował i dyrygował orkiestrą w Operze Leśnej w Sopocie podczas galowego koncertu w 100. rocznicę urodzin Franka Sinatry. Wystąpiły wówczas gwiazdy polskiej piosenki, m.in. Kasia Cerekwicka, Kasia Wilk, Łukasz Zagrobelny, Sławek Uniatowski i Mateusz Krautwurst.
Jako dyrygent, aranżer i kierownik muzyczny telewizyjnych programów współpracował z Edytą Górniak, Kayah, Natalią Szroeder, Zbigniewem Wodeckim, Ryszardem Rynkowskim, Michałem Szpakiem.
Pisał aranżacje dla Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Opery Nova w Bydgoszczy, Opery Bałtyckiej w Gdańsku, Teatru Muzycznego w Łodzi.
Jest laureatem licznych konkursów, wśród których warto wymienić I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w Słupsku (2013), finał The 1st Annual Young European Bigband Composer Competition w Kopenhadze (2013), II Nagroda na Big Band Festival w Bydgoszczy (2009 r.), został także beneficjentem programu stypendialnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” (2020).
W kaliskim koncercie oprócz Nosewicza weźmie udział trzech muzyków, którzy w 2020 r. nagrali album „The Shining” – saksofonista i flecista Szymon Łukowski, pianista Michał Ciesielski i perkusista Sławek Koryzno. Grającego na płycie basistę Konrada Żołnierka zastąpi Adam Żuchowski, dodatkową barwę instrumentalną wprowadzi trębacz Ignacy Wendt. Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej dyrygować będzie maestro Ruben Silva.

Szymon Łukowski, fot. KOBARU

fot. KOBARU

Szymon Łukowski – saksofonista, klarnecista, kompozytor, aranżer, bandleader urodzony w 1986 roku w Bydgoszczy. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klarnetu Andrzeja Dudzińskiego i saksofonu w klasie Macieja Sikały. Laureat wielu nagród, m.in. dla najlepszego instrumentalisty Przeglądu Młodych Zespołów Jazzowych i Bluesowych Gdyńskiego Sax Clubu (2013), dla Najlepszego Instrumentalisty Festiwalu Big Bandów w Nowym Tomyślu (2008).

 

 

 

Michał Ciesielski, fot. Adela Karpowicz

fot. Adela Karpowicz

Michał Ciesielski – pianista, kompozytor, aranżer. Ukończył z wyróżnieniem studia na specjalności Kompozycja i Aranżacja Jazzowa w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Leszka Kułakowskiego. Przez rok studiował w Instytucie Jazzu w Katowicach. Obecnie na powrót związany z AM w Gdańsku jako pedagog i student fortepianu jazzowego w klasie prof. Włodzimierza Nahornego i dr Sławomira Jaskułke. Laureat Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy w Słupsku. Współpracował z takimi muzykami jak Maciej Sikała, Piotr Lemańczyk, Dorota Miśkiewicz, Krystyna Prońko, Maciej Grzywacz, Marcin Gawdzis, Grzegorz Nagórski czy Cezary Paciorek.

Adam Żuchowski, fot. Piotr Dłubak

fot. Piotr Dłubak

Adam Żuchowski – kontrabasista, kompozytor, aranżer. Absolwent Liceum Muzycznego w Elblągu i Akademii Muzycznej w Gdańsku. Grając w kwintecie Oli Mońko zdobył nagrodę dla najlepszego instrumentalisty na I Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni (1998). Z Blue Mind Quartet zdobył Aniołka Jazzowego Bielskiej Zadymki Jazzowej (2002), a w 2010 roku, grając w TrioMania otrzymał Fryderyka za Fonograficzny Debiut Roku. Jest członkiem różnych składów Irka Wojtczaka oraz zespołów: Joanna Knitter Blues & Folk Connection i Dominik Bukowski Quartet.

fot Jurek Bartkowski

Sławek Koryzno – perkusista związany z trójmiejskim środowiskiem muzycznym. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i muzyka estradowa. Członek zespołów: Algorhythm, Tomasz Chyła Quintet, Leszek Możdżer Quartet, Michał Bąk Quartetto, Emil Miszk & The Sonic Syndicate, Nene Heroine. Współpracował z takimi muzykami jak Zbigniew Namysłowski, Leszek Możdżer, Adam Pierończyk, Sławek Jaskułke. Jest laureatem wielu konkursów.

Ignacy Wendt, fot. Iwona Wojdowska

fot. Iwona Wojdowska

Ignacy Wendt – urodził się 2 lipca 2001 r. Gra od najmłodszych lat – najpierw na fortepianie, a ostatecznie na trąbce i flugelhornie. Ukończył Szkołę Muzyczną II st. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku Wrzeszczu. Studiował na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W tym roku wraz ze swoim Ignacy Wendt Band zdobył I miejsce w konkursie o Złotą Tarkę.

 

 

 

 

Orkiestra Filharmonii Kaliskiej – jedna z wyróżniających się orkiestr w Polsce. Zespół nagrodzony Grammy Award 2014 w kategorii Best Large Jazz Ensemble Album za wydaną w 2012 r. płytę zawierającą zamówiony z okazji jubileuszu 1850 lat Kalisza utwór „Night in Calisia” Włodka Pawlika. W nagraniu tej płyty oprócz orkiestry wzięło udział trio naszego pianisty oraz amerykański trębacz Randy Brecker.

Ruben Silva

Ruben Silva

Ruben Silva – od 2021 r. dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Kaliskiej, jeden z najwybitniejszych dyrygentów swojego pokolenia. Z pochodzenia Boliwijczyk, od wielu lat jednak związany z Polską. Karierę rozpoczął jeszcze w Boliwii, prowadząc Narodową Orkiestrę Symfoniczną. W 1978 podjął studia w Akademii Muzycznej F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Stanisława Wisłockiego. Jest laureatem wielu konkursów dyrygenckich. Był m.in. dyrektorem artystycznym Opery Wrocławskiej, Opery Krakowskiej, Filharmonii Koszalińskiej, kierownikiem muzycznym Teatru Wielkiego w Łodzi. Od 1983 Ruben Silva związany był z Warszawską Operą Kameralną, a od 2013 pełnił również funkcję dyrektora artystycznego tej instytucji. Jest ceniony i lubiany za wyczucie stylu, temperament, muzykalność i znakomity warsztat dyrygencki.

 


fot. Kasia Stańczyk

fot. Kasia Stańczyk

KASIA PIETRZKO TRIO/MACIEJ KĄDZIELA/ANDRZEJ CHYRA „NORWID”
Kasia Pietrzko – fortepian
Maciej Kądziela – saksofon altowy i sopranowy
Andrzej Święs – kontrabas
Piotr Budniak – perkusja
Andrzej Chyra – recytacje

Dwieście lat temu, w 1822 r., ukazały się w Wilnie „Ballady i romanse” Adama Mickiewicza – dzieło, które wyznaczyło początek epoki romantyzmu w Polsce. W związku z tym Sejm Rzeczypospolitej Polskiej ogłosił 2022 Rokiem Romantyzmu Polskiego. Jednym z najwybitniejszych poetów polskiego romantyzmu był Cyprian Kamil Norwid. Jest coś w plastycznym, pełnym neologizmów języku Norwida, co skłania muzyków do wykorzystania jego utworów. Teksty autora „Promethidiona” brali na warsztat m.in. Czesław Niemen, Wanda Warska, Mateusz Kluza czy zespół Budka Suflera. Teraz sięga po nie pianistka i kompozytorka Kasia Pietrzko, która wraz z saksofonistą Maciejem Kądzielą, kontrabasistą Andrzejem Święsem i perkusistą Piotrem Budniakiem przygotowała projekt „Norwid”, do którego zaprosiła w roli recytatora Andrzeja Chyrę. W sferę dźwiękowej improwizacji wybitny aktor wplata strofy „czwartego wieszcza”. Autorami kompozycji są Kasia Pietrzko i Maciej Kądziela, oni też dokonali wyboru tekstów. Projekt ten został nagrany i wydany na płycie „Norwid”, którą artyści promują teraz serią koncertów w kilku miastach Polski. Koncert kaliski jest zwieńczeniem tej trasy.

Kasia Pietrzko pochodzi z Bielska-Białej. Tam ukończyła Szkołę Muzyczną I i II stopnia, a następnie podjęła studia na Akademii Muzycznej w Krakowie. Wkrótce nawiązała współpracę ze skrzypkiem i kompozytorem Stanisławem Słowińskim. Z jego kwintetem zdobyła Grand Prix Międzynarodowego Konkursu Młodych Zespołów Jazzowych w Krakowie w 2015 roku, nagrała też dwie płyty „Landscapes Too Easy To Explain”  i „Zielnik polski”. W 2016 r. dołączyła do zespołu perkusisty Michała Miśkiewicza prezentującego program „The Tony Williams Tribute”.
Uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez amerykańskich muzyków, jak Ed Cherry, Kenny Garrett, Eric Marienthal czy Chuck Israels. Wybitny pianista Aaron Parks zaprosił ją na prywatne lekcje w Nowym Jorku. Doświadczenia te wykorzystała w swojej autorskiej muzyce. Założyła własne trio, z którym wystąpiła na Festiwalu Pianistów Jazzowych w Kaliszu w 2015 r.
Z czasem ustalił się żelazny skład zespołu – Andrzej Święs na kontrabasie i Piotr Budniak na perkusji. W 2017 Kasia wydała album „Forthright Stories”, nagrany w trio z amerykańskim kontrabasistą  Corcoranem Holtem.
Ten debiutancki album przyniósł autorce Nagrodę Muzyczną Programu Trzeciego Polskiego Radia „Mateusz” w kategorii Muzyka Jazzowa, a także nominację do Fryderyka 2018 w jazzowej kategorii Fonograficzny Debiut Roku.
Tomasz Stańko usłyszawszy to nagranie był pod wrażeniem talentu młodej pianistki i zaprosił Kasię do występu ze swoim zespołem w krakowskim klubie Alchemia. Koncert ten, jeden z ostatnich przed śmiercią mistrza trąbki, był ważnym momentem w karierze Kasi Pietrzko, potwierdzeniem jej aspiracji i pozycji na polskiej scenie jazzowej.
Kolejny album Tria Kasi Pietrzko, „Ephemeral Pleasures”, ukazał się w 2020 – już z Andrzejem Święsem na kontrabasie. Tak napisał w książeczce dołączonej do płyty jeden z jej idoli – Aaron Parks: „To dla mnie wielka przyjemność być świadkiem wybitnego i szybkiego rozwoju kunsztu Kasi Pietrzko. Jej podejście do fortepianu jest jednocześnie pełne cierpliwości, zaciekawienia, odważne i wypełnione poczuciem niewymuszonego odkrywania, które charakteryzuje prawdziwie twórczą wizję. Jako kompozytorki, jej głos nieustannie się rozwija i pogłębia w kierunkach szalenie zajmujących. Dla tych, którzy jej jeszcze nie znają, nowa płyta ‘Ephemeral Pleasures’ powinna być znakiem sygnalizującym pojawienie się ważnego, nowego głosu w muzyce tego gatunku”.
Maciej Kądziela – jeden z najciekawszych saksofonistów młodego pokolenia. Urodził się w 1990 r. w Opocznie. Jego głównym instrumentem jest alt, ale okazjonalnie gra także na sopranie i barytonie. Dyplom uzyskał na prestiżowym Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Na tej samej uczelni ukończył z wyróżnieniem solistyczne studia podyplomowe. Studiował także w Nowym Jorku na Columbia University oraz New York University. W stolicy jazzu miał okazję uczyć się od takich mistrzów jak Steve Lehman, Joel Frahm, David Binney, Jeff Tain Wats, Steve Coleman, Will Vinson, Gary Thomas, George Garzone czy Jerry Bergonzi.
W swojej muzyce łączy tradycję jazzową z miłością do polskiej ludowej nuty, a to wszystko z europejskim, a w szczególności skandynawskim podejściem do jazzu. Zadebiutował w 2013 roku płytą „The Opening”, trzy lata później nagrał „The Taste Of The World”. W 2017 powrócił do Polski i rozpoczął stałą współpracę z trębaczem Jerzym Małkiem, z którym nagrał płytę „Forevelle”. W tym samym roku utworzył – wraz z  perkusistą Adamem Zagórskim – zespół ZK Collaboration, z którym nagrał dwie płyty „Double Universe” oraz „Slow Food”. Ta druga wydana została w pomnikowej serii Polish Jazz.
Na początku roku 2020 Maciej Kądziela uczestniczył w eskapadzie do Kansas City z formacją Sylwester Ostrowski & Jazz Forum Talents. Zwieńczeniem tej fascynującej podróży było nagranie w Stanach płyty „Jammin’ with KC” z gościnnym udziałem amerykańskich gwiazd, jak Bobby Watson i Logan Richardson.
Maciej Kądziela jest laureatem wielu konkursów, m.in. Grand Prix Jazzu nad Odrą 2011 (Tuźnik/Kądziela Quartet) oraz indywidualnych nagród na Blue Note Jazz Competition i Krokus Jazz Festiwal.
Andrzej Święs – jeden z czołowych i najbardziej rozchwytywanych basistów polskiego jazzu, gra na kontrabasie i gitarze basowej. Absolwent Akademii Muzycznej im. Paderewskiego w Poznaniu (2005) oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (2008). Jest niezwykle wszechstronnym muzykiem, który potrafi znaleźć odpowiedni język dźwiękowy zarówno w projektach awangardowych, jak i mainstreamowych. Współpracował z takimi artystami jak Lee Konitz, Greg Osby, George Garzone, Clarence Penn, Zbigniew Namysłowski (wieloletni członek jego Kwintetu), Marek Napiórkowski, Adam Pierończyk, Janusz Muniak, Jan Ptaszyn Wróblewski. Stale gra w składzie takich zespołów jak Kamil Piotrowicz Sextet, Kocin Kociński Trio, Nowicki/Święs/Frankiewicz Trio, Krzysztof Dys Trio i Kasia Pietrzko Trio. Wziął udział w nagraniu ponad 40 albumów.
Piotr Budniak – jeden z najzdolniejszych perkusistów nowego pokolenia. Urodził się w 1991 r. w Zielonej Górze. Jako 15-latek, wraz ze swoim pierwszym zespołem  Piotr Budniak Quintet,  zdobył II nagrodę w konkursie Jazz Juniors w Krakowie. Studiował w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego, a następnie na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W roku 2016 uzyskał tytuł magistra na Akademii Muzycznej w Krakowie.
W 2013 roku utworzył własny sekstet Piotr Budniak Essential Group. Współpracował z takimi artystami jak Tomasz Stańko, Janusz Muniak, Zbigniew Namysłowski, Piotr Wojtasik, Piotr Wyleżoł, Artur Majewski, Jeff Parker, Rob Mazurek, Adam Larsson, Troy Roberts, David Doružka, Mike Russell, Corcoran Holt czy Adam Sztaba. Wśród licznych nagród, jakie zdobywał, warto wymienić Grand Prix Bielskiej Zadymki Jazzowej, Grand Prix Jazz nad Odrą i  Blue Note Jazz Competition (wszystkie w składzie Adam Jarzmik Quintet).
Andrzej Chyra – jeden z najbardziej cenionych polskich aktorów filmowych i teatralnych, także reżyser. Jest absolwentem Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie na wydziałach aktorskim i reżyserskim. Grał w filmach takich reżyserów jak m.in. Andrzej Wajda, Krzysztof Krauze, Feliks Falk, Małgorzata Szumowska, Marek Koterski, Xawery Żuławski czy Jacek Borcuch. Jest laureatem wielu nagród m.in. za pierwszoplanową rolę męską na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni czy Polskiej Nagrody Filmowej – Orła.


Geoffrey Keezer

Geoffrey Keezer

GEOFFREY KEEZER TRIO (USA, Dania/Wietnam)
Geoffrey Keezer – fortepian
Chris Minh Doky – kontrabas
Ryan Sands – perkusja

Goeffrey Keezer przyszedł na świat 21 listopada 1970 roku w rodzinie profesjonalnych muzyków. Mając 18 lat wydał swoją debiutancką płytę w roli lidera „Waiting In The Wings”. Nie musiał długo czekać za kulisami, bo już w tym samym 1989, mając za sobą jeden rok studiów w Berklee College of Music, dołączył do zespołu Jazz Messengers legendarnego perkusisty Arta Blakeya, stając się ostatnim pianistą jednej z najsłynniejszych formacji w historii jazzu. Występował z Blakeyem aż do jego śmierci w 1990 roku.
Keezer był nowym objawieniem jazzowego fortepianu. Do swojego Kwartetu zaangażował go trębacz Art Farmer i na pięć lat powierzył mu funkcję kierownika muzycznego zespołu. W 1997 Keezer został członkiem Tria Raya Browna, z którym koncertował na całym świecie. Odbył też trasę z zespołem legend fortepianu – The Key Players (Mulgrew Miller, James Williams, Harold Mabern & Donald Brown), wykonał „Błękitną Rapsodię” Gershwina jako solista z Hollywood Bowl Orchestra, wystąpił z Kwartetem Gerry’ego Mulligana w Albert Hall w Londynie. W latach 2000 – 2009 grał w zespole Christiana McBride’a.
Imponująca jest lista muzyków, z którymi współpracował: Dizzy Gillespie, Joshua Redman, Art Farmer, Benny Golson, Michael Brecker, Pat Metheny, Wayne Shorter, David Sanborn, Joe Locke, Barbara Hendricks, Diana Krall, Dianne Reeves, Chris Botti, Sting. Jego muzykę można usłyszeć w filmach „What Happens in Vegas” i „Inhale” oraz w licznych programach telewizyjnych.
„Wyglądasz jakbyś nic nie musiał, powinniśmy razem współpracować” – powiedział do niego Miles Davis, a „Time Magazine” napisał: „Geoffrey posiada więcej niż wystarczającą wirtuozerię, czysty muzyczny humor i inteligencję, aby splatać wszystkie pozornie odmienne wątki swoich wpływów w oryginalną i fascynującą całość”. Z uznaniem wypowiedział się też Sting: „We wszechświecie pianistów, z którym miałem do czynienia przez lata, Geoffrey udowodnił, że jest nie tylko znakomitym technikiem i improwizatorem, ale także kompozytorem i konceptualistą, który potrafi utrzymać ogólną linię i DNA piosenki we wszystkim, co gra”.
Portal All About Jazz pisał: „Pierwszą rzeczą, którą należy powiedzieć o Keezerze, jest to, że technika jego gry na fortepianie jest prawie bezkonkurencyjna. Przychodzą na myśl porównania z Artem Tatumem i wielkim pianistą klasycznym – Vladimirem Horowitzem”.
Mistrz kontrabasu i gitary basowej Chris Minh Doky urodził się 7 lutego 1969 roku w Kopenhadze w rodzinie wietnamskich imigrantów. Jest młodszym bratem wybitnego pianisty Nielsa Lan Doky’ego. Jako sideman współpracował z takimi muzykami jak Mike Stern, Michael Brecker, Trilok Gurtu czy David Sanborn. Ma w swoim dorobku płyty autorskie, wydane pod własnym nazwiskiem.
Perkusista Ryan Sands urodził się i wychował w Connecticut, karierę muzyczną rozpoczął 10 lat temu. Studiował w New England Conservatory i Manhattan School of Music. Jest poszukiwanym sidemanem, prowadzi własny zespół, udziela się również jako pedagog.


Nocny Klub Festiwalowy Calisia One


Witold Janiak

Witold Janiak

WITOLD JANIAK HAMMOND TRIO (Polska)

Witold Janiak – organy Hammonda
Błażej Ludwiczuk – gitara
Mirosław Skowroński – perkusja
Hammondzista, pianista, kompozytor, aranżer i bandleader Witold Janiak zagra ze swoim triem na koncertach w Nocnym Klubie Festiwalowym Calisia One (w piątek i sobotę, 11 i 12 listopada).
Witold Janiak jest laureatem Grand Prix Bielskiej Zadymki Jazzowej w Bielsku-Białej (2009), Krokus Jazz Festival, dwukrotnym zdobywcą Grand Prix Jazz Melomani w latach 2009 oraz 2014. W roku 2010 na Konkursie Pianistów i Hammondzistów w Warszawie otrzymał drugą nagrodę. Wydał sześć autorskich płyt (dwie z zespołem Witold Janiak Mainstreet Quartet, dwie z Witold Janiak Trio (m.in. „Cinema Meets Jazz”) oraz jedną w duecie z Adamem Rymarzem (Witold Janiak, Adam Rymarz „Pieśni pasyjne na jazzowo – Stabat Mater Dolorosa”). Jest autorem muzyki do musicalu „Dlaczego Maciek nie poszedł do nieba” łączącej elementy jazzu i muzyki ludowej.
Współpracował z takimi artystami jak Zbigniew Namysłowski, Cezary Konrad, Piotr Baron, Maciej Kądziela, Krzysztof Ścierański, Adam Rymarz, Michał Kobojek oraz Tatiana Okupnik i Monika Brodka. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach, obecnie pracuje jako wykładowca fortepianu, harmonii jazzowej i improwizacji w Zakładzie Jazzu Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi.
Błażej Ludwiczuk studiuje obecnie na czwartym roku Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie gitary jazzowej Rafała Sarneckiego. Z równą łatwością odnajduje się w różnych jazzowych nurtach.
Perkusista Mirosław Skowroński jest absolwentem Akademii Jazzu i Muzyki Estradowej w Katowicach. Wykłada na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu, jest też nauczycielem perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. H. Melcera w Kaliszu. Kształcił się pod okiem mistrzów jazzowej perkusji, jak Adam Buczek, Zbigniew Lewandowski, Krzysztof Przybyłowicz oraz Marcin Jahr. Współpracował z kaliskim Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego, zajmując się oprawą muzyczną kabaretu „Kat”.


Joaquin Sosa

Joaquin Sosa

JOAQUÍN SOSA FEAT. MATEUSZ KASZUBA (Kuba/Polska/Węgry)

Joaquín Martinez Sosa – klarnet, saksofon tenorowy, flugelhorn
Mateusz Kaszuba – fortepian
Aniel Somellian kontrabas
Peter Somos perkusja
Machito konga

Międzynarodowa formacja młodych talentów z Kuby, Węgier i Polski – z udziałem naszej nowej nadziei jazzowego fortepianu, Mateusza Kaszuby – zagra w Nocnym Klubie Festiwalowym Kalisia One  w piątek 11 listopada.
Joaquίn Sosa jest wirtuozem klarnetu, saksofonu tenorowego, grającym także na flugelhornie. Ukończył z wyróżnieniem Conservatorio Amadeo Roldan w Hawanie na klarnecie klasycznym. Zdobywał wiele nagród –  m.in. za III  miejsce w Kubańskim Narodowym Konkursie Instrumentów Dętych i również III miejsce w Międzynarodowym Konkursie JOJAZZ. Zdobył także Grand Prix na Bielskiej Zadymce Jazzowej. Występował z 14-krotnym zdobywcą Grammy Paquito D’Riverą. W 2019 r. nagrał swój pierwszy autorski album „Caminando”, który wypełnił własnymi kompozycjami. Jego drugi album „Joaquin Sosa Quartet – Katowice Session” ukazał się w 2021 i został doceniony przez organizację Europe Jazz Network, pojawił się także na liście Europe Jazz Media Chart. Obecnie mieszka w Polsce. Na tegorocznej Bielskiej Zadymce Jazzowej Joaquίn Sosa grał gościnnie z zespołem legend kubańskiego jazzu – Chucho Valdeza i Paquito D’Rivery.

Mateusz Kaszuba

Mateusz Kaszuba

Mateusz Kaszuba jest absolwentem Wydziału Jazzu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a także Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie. Obecnie jest studentem Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr Piotra Wyleżoła. Jest laureatem wielu prestiżowych konkursów rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej – m.in. Bielskiej Zadymki Jazzowej, Krokus Jazz Festival, Jazz Juniors, Tarnów Jazz Contest, Młoda Nadzieja Jazzu Novum Jazz Festival, Grand Prix School & Jazz Festival.
Aniel Somellian Galarraga, basista i gitarzysta, ukończył słynne Konserwatorium Muzyczne w Hawanie im. Amadeo Roldan, w klasie gitary klasycznej, jednocześnie ucząc się gry na kontrabasie i gitarze basowej. Wykonuje jazz i World Music. W Brazylii nagrał płytę „Quilombo” z kierowanym przez siebie zespołem Aniel y el Quilombo. Występował z takimi artystami jak Giovanni Hidalgo, Ifiude, Daymé Arocena, Yaniel
Matos, Dona Inhá, Felipe Lamoglia, Joaquin Betancourt, Fernando Ferrer Xenia frança, NelsonAires, Luedji Luna, Janusz Szrom, Piotr Schmidt czy Henryk Miśkiewicz. Z Kwartetem Joaquina Sosy zwyciężył w konkursie Bielskiej Zadymki Jazzowej. Obecnie występuje w Polsce z nowym projektem – Ilu Trio.
Barbaro Crespo, znany również pod pseudonimami Machito czy La Clave de Barrio, to oryginalny perkusjonista wyróżniający się własnym językiem muzycznym i mistrzowskimi umiejętnościami. W trakcie trwającej już ponad 15 lat kariery występował na wielkich festiwalach, w teatrach czy telewizji. Od 2013 r. związany jest z najpopularniejszą na Kubie grupą grającą rumbę Adonis y Osain del Monte. W latach 2017-2020 brał udział we francusko-kubańskim afro-jazzowym projekcie muzycznym ¿Que vola? Obecnie Machito rozwija również własne projekty muzyczne. Na prowadzone przez niego lekcje przyjeżdżają uczniowie z całego świata, aby uczyć się od tego wielkiego mistrza instrumentów perkusyjnych.
Peter Somos – urodzony w Budapeszcie węgierski perkusista, absolwent Codarts University of Music w Rotterdamie. Rozpoczął karierę muzyczną w wieku 14 lat. Nagrywał i występował z takimi artystami jak Casey Benjamin, Mahesh Vinayakram, Nadishana, Sharrie Williams, Krzysztof Ścierański. Grał na licznych festiwalach na całym świecie – m.in. takich jak Sziget, Exit, WOMADelaide, Męskie Granie, Jazz Jamboree, Opener’, Sudtirol Jazz, JodhpurRIFF, Kolkata Jazz, Shanghai World Music, Dubai Blues.


SPRZEDAŻ BILETÓW I KARNETÓW
KARNETY i BILETY – sprzedaż od 28 września 2022 r.
Karnet obowiązuje na wszystkie koncerty Festiwalu czyli łącznie 9 koncertów w ciągu 3 dni Festiwalu. Bilet obowiązuje na wszystkie koncerty w danym dniu Festiwalu czyli 3 koncerty.
UWAGA! Nie podnosimy cen!
CENA KARNETU – 300,00 zł
CENA BILETU – 120,00 zł
Zakup karnetów oraz biletów:
• online www.ckis.kalisz.pl
• kasa CKiS tel. 62 765 25 52 (kasa czynna w godz. 13.00-18.00)
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany w programie.


Organizator:

   


Współorganizator


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

 


Partnerzy:

            

 


Sponsorzy:

   


Partner medialny: radioCENTRUM_106.4