NASTROJE i NAS TROJE – przeboje ponad czasem

Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu zaprasza do Pałacu Radziwiłłów w Antoninie na koncert karnawałowy „NASTROJE I NAS TROJE” utrzymany w charakterze barwnego kalejdoskopu różnych gatunków muzyki. Wystąpią wokaliści Anna i Romuald Spychalscy, saksofonista Adam Wojtasik i pianista Marcin Janiszewski. Koncert poprowadzi Krystyna Pietranek-Kulis.

So. 29.01. godz.: 18:00

Prym w programie NASTROJE i NAS TROJE wiedzie muzyczne małżeństwo ANNA I ROMUALD SPYCHALSCY, podbijające (solo i w duecie) od dziesięciu lat polskie i zagraniczne estrady koncertowe. Anna jest wokalistką o wspaniałych walorach głosowych i specjalizuje się w interpretacjach musicalowych songów oraz evergreenów światowej muzyki pop, zaś Romuald dysponujący pięknym wyszkolonym w stylu belcanto tenorem, śpiewa nie tylko arie i duety operowe oraz operetkowe, czy też słynne pieśni neapolitańskie, ale również współczesne piosenki wymagające głosu o szerokiej skali. Odmienne klimaty wprowadza do koncertu saksofonista ADAM WOJTASIK grający niepowtarzalnym, uduchowionym dźwiękiem każdą muzykę, a przede wszystkim przeboje „złotej ery swingu”. Solistom towarzyszy MARCIN JANISZEWSKI, pianista i akordeonista poruszający się z równą swobodą po obszarach muzyki klasycznej, co jazzowej i rozrywkowej, znakomity instrumentalista klawiszowy, aranżer i nauczyciel sztuki improwizacji. W programie koncertu karnawałowego znajdą się m.in. się takie utwory jak: „Caruso”, „Moja mam z miasta Yokohama” – duet z operetki „Wiktoria i jej huzar”, „Tak całkiem bez dziewczątek” – aria hrabiego Boni z opt. „Księżniczka Czardasza”, „Besame mucho”, „Quando, quando”, „I will always love You”, „Hallelujah” czy „Volare”.


Anna i Romuald Spychalscy dzięki pasji i miłości do muzyki stanowią duet nie tylko na scenie, ale również w życiu prywatnym, są bowiem „muzycznym małżeństwem”. Od początku istnienia duetu, czyli przez prawie 7 lat, Anna – wtedy jeszcze Jurczyńska i Romuald Spychalski koncertowali w Polsce, Francji, Holandii, Niemczech, wielokrotnie Kanadzie i USA. Współpracowali z wieloma wybitnymi dyrygentami, czego owocem były wydarzenia muzyczne, z których najważniejsze to Europejski Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy oraz “Przystanki Europejskiego Festiwalu im. Jana Kiepury” m. in. w Łodzi, Krakowie, Warszawie, koncerty z towarzyszeniem orkiestry Straussowskiej „Obligato” pod dyrekcją Jerzego Sobeńki, widowiska muzyczne z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Zabrzańskiej pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego. Oprócz repertuaru operetkowego i operowego, pasji Romualda, punktem wyjścia do stworzenia duetu, który był nowym szczeblem w karierze Spychalskich, stało się włączenie do licznych programów artystów muzyki musicalowej, a w niedługim czasie także światowych i polskich evegreenów z gatunku muzyki filmowej i rozrywkowej. Szczególnie upodobali sobie przeboje Andrea Bocellego, Celine Dion, Franka Sinatry, Elvisa Presleya, Michaela Buble, Whitney Houston oraz szlagiery z lat 50′, 60′ i 70′. Spychalscy łączą style i gatunki, sięgając po wciąż nowy repertuar, co pozwala zaskakiwać Widzów i spełniać ich muzyczne oczekiwania. Współpracują obecnie z najlepszymi łódzkimi muzykami instrumentalistami, co daje gwarancję najwyższego poziomu wykonawczego i artystycznego ich koncertów. Ciepła barwa głosu Anny i jej estradowe esprit ujawniające się w repertuarze musicalowym i rozrywkowym prezentowanym na wielu przeglądach i konkursach wokalnych w kraju, których była laureatką, doskonale łączy się z liryczno – dramatycznym tenorem Romualda, który swoją karierę wokalną rozpoczął na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu rolą Tamina w „Czarodziejskim Flecie” W.A. Mozarta i kontynuował ją do czasu spotkania z Anną w repertuarze z gatunku liryki wokalnej, dzieł oratoryjno-kantatowych, operowych, operetkowych i musicalowych. Odkrycie talentu Anny zainspirowało śpiewaka do działań artystycznych i twórczych ( jest kompozytorem i aranżerem) w kierunku lżejszej muzyki, ale zawsze o szlachetnym rodowodzie.
Muzyczna para wespół ze znakomitym saksofonistą Adamem WOJTASIKIEM tworzy z różnych gatunków muzyki barwny kalejdoskop melodii, rytmów i nastrojów.


Adam Wojtasik – w 2009 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Brał udział w licznych konkursach i przesłuchaniach. W 2009 roku otrzymał Nagrodę Specjalną Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków na I Międzynarodowym Konkursie Saksofonowym w Łodzi. W 2009 roku wystąpił jako solista, wykonując z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej Koncert na saksofon altowy i orkiestrę smyczkową Es-dur op.109 Aleksandra Głazunowa. W 2010 został zaproszony do udziału w koncercie upamiętniającym ofiary katastrofy smoleńskiej „Chicago for Poland”, „Memorial tribute koncert” w Millennium Park w Chicago. Współpracował z Filharmonią Łódzką im. A. Rubinsteina, Filharmonią Kaliską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Teatrem Muzycznym w Łodzi oraz łódzką grupą teatralną Impro Atak. Prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą, wykonując zarówno muzykę klasyczną jak i rozrywkową. W 2013 roku zrealizował partię saksofonu w Przewodzie Doktorskim pianistki Bogny Dulińskiej, na temat idiomu muzyki francuskiej XX wieku w świetle wybranych kompozycji kameralnych na saksofon i fortepian. Był członkiem Big Bandu Akademii Muzycznej w Łodzi pod dyrekcją Jacka Delonga, wielokrotnie nagradzanego na konkursach i festiwalach. Jako saksofonista wspiera działalność „Walking Jazz Band” – Big Bandu Zespołu Szkół Muzycznych im. St. Moniuszki w Łodzi, z którym wystąpił m.in. na festiwalu „Kaliningrad City Jazz” w Rosji. Swoje umiejętności doskonalił, uczestnicząc w wielu kursach mistrzowskich. W 2015 roku ukończył Certyfikowany kurs online „Specialist Certyficate Improvisation” w Berklee College of Music (USA), rozwijając umiejętności m.in. pod kierunkiem G. Burtona. Prowadzi klasę saksofonu w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Bełchatowie oraz Zespole Szkół Muzycznych im. St. Moniuszki w Łodzi, odnosząc z uczniami liczne sukcesy w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Jest autorem pierwszego w Polsce, multimedialnego podręcznika online do nauki gry na saksofonie: „Jak Ugryźć Saksofon?”, dostępnego na stronie www.adamwojtasik.pl, rekomendowanego przez Centrum Edukacji Artystycznej.


Marcin Janiszewski – jest absolwentem wydziału Wychowania Muzycznego AM w Łodzi oraz Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej AM w Katowicach w specjalności akordeon. Laureat wielu konkursów i nagród muzycznych m. in.: Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Akordeonowego w Przemyślu(2001), I nagroda w kat. zespołów jazzowych na Jazz & Pop Festiwal „Złoty Krokus” w Jeleniej Górze (2002), II nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Akordeonowym „Citta di Castelfidardo” we Włoszech(2002), Nagroda Prezydenta Miasta Łodzi dla Najlepszego Łódzkiego Jazzmana w roku 2002, Nagroda dla Najlepszego Pianisty na IX Gospel Camp Meeting Osiek 2005, Odznaczony odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, Srebrnym Medalem Zasługi oraz Srebrnym Medalem Za Długoletnią Służbę.  Lider zespołów muzycznych, z którymi koncertował w Polsce, Niemczech, Słowacji, Austrii, Włoszech i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Współpracował z wieloma uznanymi artystami i zespołami m.in. z Agnieszką Greinert, Elżbietą Adamiak, Joelem Dancygerem, Pawłem Serafińskim, Zbigniewem Zamachowskim, Krzysztofem Ścierańskim, Markiem Bałatą, Aleksandrą Turkiewicz, Grzegorzem Wilkiem, Katarzyną Kołodziejczyk, Martą Wilk, Romualdem Spychalskim, Mirosławem Niewiadomskim, zespołami Yankel Band oraz Lime Tree Quartet gitarzysty Wojciecha Lipińskiego. Dokonał wielu nagrań studyjnych, dla wymienionych artystów, także dla radia i teatru telewizji. Z powodzeniem odnajdując się w różnych gatunkach muzycznych jako akordeonista, pianista i aranżer. Muzyk prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną. Jest nauczycielem akordeonu w PSM I i II st. im. K. Kurpińskiego w Kutnie. Wieloletni akompaniator na Wydziale Aktorskim Łódzkiej Szkoły Filmowej. Zapraszany na międzynarodowe kursy interpretacji muzyki akordeonowej, prowadzi warsztaty oraz zasiada w jury konkursów akordeonowych.

Sprzedaż biletów od od 22 grudnia.


Zasady uczestnictwa w koncercie.

  1. Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu kulturalnym jest nabycie biletu.
  2. Wprowadza się do sprzedaży dwa rodzaje biletów:
    • bilety ulgowe – dla osób posiadających Unijny Certyfikat COVID (wersja papierowa lub w aplikacji mObywatel);
    • bilety standardowe – dla osób nieposiadających Unijnego Certyfikatu COVID.
  3. Bilet należy okazać obsłudze przed wstępem. Osoba, która nabyła bilet ulgowy jest zobowiązana do okazania wraz z biletem dowodu osobistego oraz Unijnego Certyfikatu COVID. Obsługa potwierdza autentyczność okazanego dokumentu Unijnego Certyfikatu COVID porównując dane z danymi z dowodu osobistego lub skanując kod QR i porównując dane z państwowej bazy danych z danymi z dowodu osobistego. Nieokazanie Unijnego Certyfikatu COVID uniemożliwia wstęp.
  4. Uczestniczący w wydarzeniu kulturalnym są zobowiązani do realizowania nakazu zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki, z wyjątkiem osób zwolnionych z tego obowiązku przez obowiązujące przepisy prawa.
  5. Powyższe zasady uczestnictwa mogą ulec zmianie w wypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Sprawdź więcej informacji, dlaczego wprowadzamy nowy rodzaj biletu ulgowego.

* Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w repertuarze. CKiS nie zapewnia przejazdu do Antonina i z powrotem. 

Kup bilet online:

So. 29.01. 18:00 Kup bilet!