Kino 3D

Poniedziałkowy Klub Filmowy


PKF

To cotygodniowe spotkania, w ramach których prezentowane są filmy podejmujące ważne tematy, budzące istotne refleksje i posiadające wysokie walory artystyczne. Seanse te związane są najczęściej z premierami filmów, które mimo swej niezaprzeczalnej wartości, nie mogą liczyć na dystrybucję w kinach skupionych jedynie na komercyjnym nurcie twórczości filmowej. W ramach PKF odbywają się również pokazy specjalne, filmowe cykle tematyczne, spotkania z twórcami kina oraz powroty do najwybitniejszych dzieł sztuki filmowej.

Celem Poniedziałkowego Klubu Filmowego jest zapewnienie ciekawej oferty widzom, którzy nie szukają w kinie rozrywki, lecz dzieł filmowych, o których warto rozmyślać i dyskutować. Poprzez prelekcje, wywiady i dyskusje „klubowicze” mogą nie tylko pogłębić refleksje dotyczące danego filmu, ale także uczyć się sztuki dyskusji i poszerzać wiedzę z historii kinematografii i filmoznawstwa.

Koordynatorom PKF zależy na wyrobieniu w uczestnikach potrzeby obcowania z najwybitniejszymi dziełami filmowymi oraz na popularyzacji pracy twórców, dzięki którym kino zaskakuje nowymi rozwiązaniami artystycznymi i staje się sztuką odpowiadającą na wszystkie pytania nurtujące współczesnych ludzi. Tworząc repertuar PKF starają się uwzględniać sugestie klubowiczów, niejednokrotnie korzystając z ich propozycji oraz opinii.

Wszelkie pytania, sugestie i propozycje PKF, prosimy kierować na adres: kino@ckis.kalisz.pl


Cykl „Poniedziałkowy Klub Filmowy” realizowany jest przy wsparciu PISF

PISF-dofinansowal-9-filmow-fabularnych logo 


Marzec 2020


„Oscar® Nominated Shorts 2020” 2.03 godz. 19:00

KUP BILET

Nagroda Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie filmu.

Najważniejsi przedstawiciele branży filmowej od lat 30. XX wieku nie zapominają uhonorować również krótkiego metrażu, który stanowi istotną część amerykańskiej kinematografii.

KRÓTKOMETRAŻOWY FILM AKTORSKI / LIVE ACTION

Brotherhood, reż. Meryam Joobeur, Tunezja/Kanada 2018, 25’

Mohamed jest głęboko poruszony, kiedy jego najstarszy syn Malik wraca do domu po długiej podróży z jego nową tajemniczą żoną.

Nefta Football Club, reż. Yves Piat, Francja 2018, 17’

Dwójka braci natrafia na osła na pustyni. Dziwnym trafem, zwierzę ma na uszach słuchawki oraz worki pełne białego proszku na grzbiecie.

Saria, reż. Bryan Buckley, USA 2019, 23’

Dwunastoletnia Saria oraz jej siostra Ximena układają odważny plan ucieczki z domu dziecka, w którym się nad nimi znęcano.

The Neighbor’s Window, reż. Marshall Curry, USA 2019, 20’

Alli jest młodą matką, sfrustrowaną rutyną i jej mężem. Jej życie zostaje wywrócone do góry nogami, kiedy dwóch beztroskich dwudziestolatków wprowadza się do budynku po drugiej stronie ulicy, a ona odkrywa, że może bez przeszkód podglądać ich mieszkanie.

A Sister, reż. Delphine Girald, Belgia 2018, 16’

Noc. Samochód. Alie jest w niebezpieczeństwie. Aby przeżyć, musi wykonać najważniejszy telefon jej życia


„Judy” 9.03 godz. 19:00

KUP BILET

Judy Garland, cudowne dziecko sceny i wielkiego ekranu, dziewczyna, która podbiła serca światowej publiczności dzięki niewinnej urodzie, niezwykłemu głosowi i szczególnej charyzmie. Wraz z wielkim sukcesem przyszła samotność, nieszczęśliwe miłości, cztery burzliwe małżeństwa, a z czasem coraz mniejsze zainteresowanie publiczności, gorsze kontrakty, chałtury. W tym właśnie momencie życia poznajemy Judy Garland w filmie Ruperta Goolda. Zmęczona życiem artystka, której największym pragnieniem jest zapewnienie spokojnego bytu swoim ukochanym dzieciom. Żyjąca marzeniami kobieta, która pogodziła się prawie z faktem, że najlepsze już za nią. I wtedy pojawia się niezwykła propozycja. Okazuje się, że w Londynie, Judy Garland wciąż jest wielką gwiazdą, a publiczność pragnie oglądać ją na najlepszych scenach. Czy Judy jest wciąż gotowa na kolejny skok w nieznane? Czy aby zapewnić szczęście dzieciom, zdecyduje się zostawić je na długie miesiące? Czy tajemniczy młody mężczyzna, może być tym na którego czekała całe życie?


„Matthias i Maxime” 16.09 godz. 19:00

KUP BILET

Najczulszy, najcieplejszy, bezwstydnie romantyczny nowy film Xaviera Dolana jest historią jednego pocałunku, który wstrząsnął starą znajomością, zmącił beztroskie wody młodości i na zawsze odmienił życie tytułowych bohaterów. Ten pean na cześć przyjacielskich więzów przypomina, że prawdziwa miłość nie może się obejść bez prawdziwej przyjaźni. A czasem się od niej zaczyna.

„Matthias i Maxime” zrobiony został z myślą o trzydziestolatkach, których krzepnąca tożsamość pozostawia coraz mniej miejsca na niespodzianki i nieprzewidziane zwroty uczuć. Opowiedziany w delikatnych pastelowych kolorach, błyskotliwych dialogach i piosenkach (między innymi Arcade Fire, Pet Shop Boys, Tom Odell, Florence+The Machine, Britney Spears) brzmiących jak wyznanie, którego nie ma się odwagi uczynić wprost.


„Joker” 23.03 godz. 19:00

KUP BILET

Arthur Fleck (Joaquin Phoenix – Oscar® w kategorii Najlepszy aktor pierwszoplanowy ), były pacjent szpitala psychiatrycznego, pracuje jako klaun. Jest to samotny człowiek, któremu chorobliwe i niepohamowane napady śmiechu utrudniają kontakt z ludźmi. Wieczory spędza w domu, opiekując się swoją chorą matką. Jego życie zaczyna się zmieniać w chwili otrzymania broni od kolegi z pracy. Możliwość odegrania się na lekceważących go mieszkańcach miasta daje mu satysfakcję i poczucie sensu życia, którego nigdy wcześniej nie miał okazji zaznać.


„La Gomera” 30.03 godz. 19:00 przedpremiera

KUP BILET

Mistrz rumuńskiej Nowej Fali zabiera nas więc na wakacje od powagi, i to nie byle gdzie, bo na Gomerę, jedną z Wysp Kanaryjskich. To tu przypływa skorumpowany, ponury gliniarz z Bukaresztu (Vlad Ivanov), by nauczyć się sekretnego lokalnego języka gwizdów, el silbo. Dzięki niemu Cristi może dogadywać się z mafią i planować porwanie, gwiżdżąc na policyjne podsłuchy. Nauczycielami Rumuna zostają tutejszy gangster i tajemnicza, ciemnowłosa femme fatale (Catrinel Marlon), której nie mogło zabraknąć w opowieści mistrzowsko doprawiającej mieszankę kryminału, komedii, heist movie i westernu, garścią błyskotliwych nawiązań do filmów noir. Zresztą to właśnie kobiety pociągają za sznurki tej nietypowej opowieści o policjantach i złodziejach.