Kino 3D

Poniedziałkowy Klub Filmowy


PKF

To cotygodniowe spotkania, w ramach których prezentowane są filmy podejmujące ważne tematy, budzące istotne refleksje i posiadające wysokie walory artystyczne. Seanse te związane są najczęściej z premierami filmów, które mimo swej niezaprzeczalnej wartości, nie mogą liczyć na dystrybucję w kinach skupionych jedynie na komercyjnym nurcie twórczości filmowej. W ramach PKF odbywają się również pokazy specjalne, filmowe cykle tematyczne, spotkania z twórcami kina oraz powroty do najwybitniejszych dzieł sztuki filmowej.

Celem Poniedziałkowego Klubu Filmowego jest zapewnienie ciekawej oferty widzom, którzy nie szukają w kinie rozrywki, lecz dzieł filmowych, o których warto rozmyślać i dyskutować. Poprzez prelekcje, wywiady i dyskusje „klubowicze” mogą nie tylko pogłębić refleksje dotyczące danego filmu, ale także uczyć się sztuki dyskusji i poszerzać wiedzę z historii kinematografii i filmoznawstwa.

Koordynatorom PKF zależy na wyrobieniu w uczestnikach potrzeby obcowania z najwybitniejszymi dziełami filmowymi oraz na popularyzacji pracy twórców, dzięki którym kino zaskakuje nowymi rozwiązaniami artystycznymi i staje się sztuką odpowiadającą na wszystkie pytania nurtujące współczesnych ludzi. Tworząc repertuar PKF starają się uwzględniać sugestie klubowiczów, niejednokrotnie korzystając z ich propozycji oraz opinii.

Wszelkie pytania, sugestie i propozycje PKF, prosimy kierować na adres: kino@ckis.kalisz.pl


Cykl „Poniedziałkowy Klub Filmowy” realizowany jest przy wsparciu PISF

PISF-dofinansowal-9-filmow-fabularnych logo 


Grudzień 2019


„Irlandczyk”  2.12 godz. 19:00

KUP BILET

Jeśli potrzebujesz kogoś zabić – albo po cichu tak, żeby nikt się nie zorientował, albo „głośno”, aby wysłać w świat wyraźne ostrzeżenie – Frank „Irlandczyk” Sheeran jest jedną z najlepszych opcji na rynku. Zawodowy cyngiel, który wyszkolił się w sztuce pozbawiania życia w trakcie morderczej włoskiej kampanii II wojny światowej, a po powrocie do Ameryki bardzo szybko zaczął użyczać swych umiejętności przedstawicielom zorganizowanej przestępczości. Zwłaszcza włosko-amerykańskiej rodzinie Bufalino, dla której wyeliminował wiele niepożądanych osób, wliczając w to morderstwo swego wieloletniego przyjaciela Jimmy’ego Hoffy, legendarnego działacza związkowego, którego zniknięcie było przez dekady uznawane za jedną z największych zagadek kryminalnych w historii Stanów Zjednoczonych. Gdy będąc już siedzącym w wózku inwalidzkim starcem Frank snuje refleksję na temat swego bogatego w kryminalne ekscesy życia, zastanawia się, na ile świadomie uczestniczył w tworzeniu historii drugiej połowy XX wieku, a na ile był jej nic nie znaczącym trybikiem.


„Amazing Grace: Aretha Franklin”  9.12 godz. 19:00

KUP BILET

Amerykańska Królowa Soul i autorka tekstów, Aretha Franklin, podczas dwóch styczniowych nocy w 1972 roku nagrywa na żywo w New Temple Missionary Baptist Church w Los Angeles album gospel pt. „Amazing Grace”. Śpiewa głównie do afroamerykańskiej publiczności. Towarzyszy jej chór wspólnotowy południowej Kalifornii pod dyrekcją Aleksandra Hamiltona. James Cleveland występuje wraz z Arethą i akompaniuje jej na fortepianie. Aretha wznosi się na wyżyny swego talentu i boskiego daru, oddając hołd swemu Wielkiemu Ojcu, muzyce gospel oraz całej społeczności Ameryki tamtych lat. Ta diva, występując przed entuzjastyczną publicznością, rozgrzewa ich do czerwoności, wyciska łzy i pozostawia trwały ślad w duszy. Takiej muzycznej uczty nie da się zapomnieć. Podczas drugiej nocnej sesji na widowni zagościli m.in. Mick Jagger i Charlie Watts, wokalista i perkusista The Rolling Stones, którzy kończyli właśnie w LA swój album „Exile on Main St.”.


„Historia małżeńska” 16.12 godz. 19:00

KUP BILET

Twórca „Frances Ha” daje tu po raz kolejny popis w łączeniu skrajnych tonacji. Humor zostaje inteligentnie wpleciony w filmową tkankę, dodaje potrzebnego tu i ówdzie oddechu i chroni historię przed popadnięciem w koleiny patosu. Baumbach płynnie przechodzi od komediowych, niemal slapstickowych wstawek – jak w fenomenalnie zainscenizowanej scenie przekazania dokumentów rozwodowych – do ściskających gardło, kameralnych monologów, w których bohaterowie rozkładają na czynniki pierwsze rozpadający się związek.