Kino 3D

Poniedziałkowy Klub Filmowy


PKF

To cotygodniowe spotkania, w ramach których prezentowane są filmy podejmujące ważne tematy, budzące istotne refleksje i posiadające wysokie walory artystyczne. Seanse te związane są najczęściej z premierami filmów, które mimo swej niezaprzeczalnej wartości, nie mogą liczyć na dystrybucję w kinach skupionych jedynie na komercyjnym nurcie twórczości filmowej. W ramach PKF odbywają się również pokazy specjalne, filmowe cykle tematyczne, spotkania z twórcami kina oraz powroty do najwybitniejszych dzieł sztuki filmowej.

Celem Poniedziałkowego Klubu Filmowego jest zapewnienie ciekawej oferty widzom, którzy nie szukają w kinie rozrywki, lecz dzieł filmowych, o których warto rozmyślać i dyskutować. Poprzez prelekcje, wywiady i dyskusje „klubowicze” mogą nie tylko pogłębić refleksje dotyczące danego filmu, ale także uczyć się sztuki dyskusji i poszerzać wiedzę z historii kinematografii i filmoznawstwa.

Koordynatorom PKF zależy na wyrobieniu w uczestnikach potrzeby obcowania z najwybitniejszymi dziełami filmowymi oraz na popularyzacji pracy twórców, dzięki którym kino zaskakuje nowymi rozwiązaniami artystycznymi i staje się sztuką odpowiadającą na wszystkie pytania nurtujące współczesnych ludzi. Tworząc repertuar PKF starają się uwzględniać sugestie klubowiczów, niejednokrotnie korzystając z ich propozycji oraz opinii.

Wszelkie pytania, sugestie i propozycje PKF, prosimy kierować na adres: kino@ckis.kalisz.pl


Cykl „Poniedziałkowy Klub Filmowy” realizowany jest przy wsparciu PISF

PISF-dofinansowal-9-filmow-fabularnych logo 


Wrzesień 2019


„Letnie popołudnie” 2.09 godz. 19:00

KUP BILET

Laura kończy dziś 25 lat. Z tej okazji gasi świeczki na torcie wśród najbliższych na cmentarzu, przy grobie zmarłego ojca. To taka mała nietypowa tradycja. Tak samo jak rodzinna kolacja w domu jej matki Zuzanny, w której dziewczyna niechętnie bierze udział. Relacje między kobietami są napięte, od kiedy Laura zamieszkała ze swoją dziewczyną Anielą. Matka, pomimo starań, nie potrafi zaakceptować tego związku. Sytuacji nie poprawia również decyzja córki o rzuceniu studiów na rzecz pracy makijażystki. Gdy w trakcie kolacji po raz kolejny dochodzi do kłótni, Laura postanawia jak najszybciej wrócić do swojej ukochanej i wspólnie z nią celebrować swoje święto. Wsiadając do taksówki nie ma pojęcia, że to jedno letnie popołudnie zmieni całe jej życie…


„Pavarotti” 9.09 godz. 19:00

KUP BILET

Niezwykle poruszająca historia ukochanego śpiewaka operowego wszech czasów.

Pavarotti: prawdziwa gwiazda rocka w operowych wydaniu, nieziemski głos, wspaniały człowiek, legenda. Tylko on mógł nakłonić lady Dianę do tego, by słuchała go moknąc w deszczu, tylko on jeździł po świecie z własnym jedzeniem, wiadomo – Włoch!
Film zawiera nagrania niezapomnianych występów, w tym fragmenty z koncertu Trzech Tenorów oraz nigdy wcześniej niepublikowane materiały archiwalne i wypowiedzi najbliższych, w tym drugiej żony Pavarottiego – Nicoletty, a także Jose Carrerasa, Placido Domingo i frontmana U2 Bono.


„Parasite” 16.09 godz. 19:00  PRZEDPREMIERA 

KUP BILET

„Parasite” to mistrzowska i trzymająca w napięciu opowieść, w której czworo ludzi bez przyszłości wpada na pomysł przekrętu doskonałego. Kierowca bez pracy, gospodyni bez domu, student bez kasy i dziewczyna bez perspektyw wspólnie stworzą perfekcyjny plan: jak w najkrótszym czasie stać się kimś i zająć miejsce bogaczy. W świecie, w którym liczy się tylko wydajność i sukces, przechytrzą system i zawalczą o siebie. Nawet, jeśli będzie to wymagało przekroczenia cienkiej granicy między tym, co jeszcze dozwolone, a tym, co absolutnie zabronione. Bong Joon-ho pokazuje, że prawie każdy marzy o lepszym życiu, awansie i szansie na sukces. Ale tylko niektórzy – dzięki nieposkromionej wyobraźni i braku skrupułów – są w stanie po to wszystko sięgnąć.


„Dzięki Bogu” 23.09 godz.19:00

KUP BILET

„Dzięki Bogu” wywołał we Francji burzę podobną, jak u nas „Kler” Wojciecha Smarzowskiego czy „Tylko nie mów nikomu” braci Sekielskich. Scenariusz został oparty na faktach, a rzeczywiste wydarzenia wciąż się toczą i przeplatają się z działaniami wokół filmu. Miesiąc po światowej premierze w Berlinie, 7 marca br. arcybiskup Lyonu Philippe Barbarin (jeden z niechlubnych bohaterów filmu) został skazany na pół roku więzienia w zawieszeniu za tuszowanie pedofilii. O czynach księdza Bernarda Preynata, jednego z kapłanów swojej diecezji, który ostatecznie wykorzystał 80 chłopców (tyle przypadków zgłoszono), francuski Kościół wiedział od 1991 roku od rodzin ofiar. Barbarin odwołał się od wyroku, ale jednocześnie złożył rezygnację z posługi pasterskiej na ręce Papieża Franciszka. Jednak Papież jej nie przyjął, podając argument domniemania niewinności. Ostatecznie Barbarin postanowił na pewien czas usunąć się z diecezji, zaprzestać pełnienia posługi duszpasterskiej i schronić się w klasztorze. Metropolita Lyonu jest najwyższym hierarchą kościelnym we Francji uwikłanym w skandal wykorzystywania seksualnego dzieci w Kościele katolickim.


„Mowa ptaków” 30.09 godz. 19:00

KUP BILET

Nakręcony na podstawie scenariusza Andrzeja Żuławskiego ekranowy dialog pomiędzy ojcem i synem, łączący nostalgię z furią, wzniosłość z humorem, oldskulową stylizację z ostrym, przenikliwym spojrzeniem na polską rzeczywistość. Tytułowa „mowa ptaków” jest językiem, jakim posługują się ludzie wykluczeni z agresywnej większości: dręczony przez dzieci nauczyciel historii, wyrzucony z pracy polonista dziewczyna sprzątająca willę bankiera, niepełnosprawna kwiaciarka i zafascynowana kinem uczennica. Zepchnięci na margines przez brunatną falę, na swoją obronę mają tylko ironię, piosenki i cytaty z klasyków. Tekst Andrzeja Żuławskiego akcentuje degradację inteligencji, która otoczona pogardą dla wiedzy, chamstwem i głupotą, wybiera swoistą splendid isolation. Radykalny artystyczny eksperyment, jakim jest ta opowieść o komunie odrzuconych, łączy energię Wojny polsko-ruskiej z anarchistyczną siłą Chaosu. To prawdziwy stylistyczny tour de force, który w drodze do ekstatycznego finału, wywołuje duchy – sceny, postaci i aurę SzamankiOpętaniaDiabła czy Trzeciej części nocy. Trudno wyobrazić sobie wspanialszy hołd dla ich twórcy. I piękniejszy filmowy list do ojca.