Kino 3D

Poniedziałkowy Klub Filmowy


PKF

To cotygodniowe spotkania, w ramach których prezentowane są filmy podejmujące ważne tematy, budzące istotne refleksje i posiadające wysokie walory artystyczne. Seanse te związane są najczęściej z premierami filmów, które mimo swej niezaprzeczalnej wartości, nie mogą liczyć na dystrybucję w kinach skupionych jedynie na komercyjnym nurcie twórczości filmowej. W ramach PKF odbywają się również pokazy specjalne, filmowe cykle tematyczne, spotkania z twórcami kina oraz powroty do najwybitniejszych dzieł sztuki filmowej.

Celem Poniedziałkowego Klubu Filmowego jest zapewnienie ciekawej oferty widzom, którzy nie szukają w kinie rozrywki, lecz dzieł filmowych, o których warto rozmyślać i dyskutować. Poprzez wywiady i dyskusje „klubowicze” mogą nie tylko pogłębić refleksje dotyczące danego filmu, ale także uczyć się sztuki dyskusji i poszerzać wiedzę z historii kinematografii i filmoznawstwa.

Koordynatorom PKF zależy na wyrobieniu w uczestnikach potrzeby obcowania z najwybitniejszymi dziełami filmowymi oraz na popularyzacji pracy twórców, dzięki którym kino zaskakuje nowymi rozwiązaniami artystycznymi i staje się sztuką odpowiadającą na wszystkie pytania nurtujące współczesnych ludzi. Tworząc repertuar PKF starają się uwzględniać sugestie klubowiczów, niejednokrotnie korzystając z ich propozycji oraz opinii.

Wszelkie pytania, sugestie i propozycje PKF, prosimy kierować na adres: kino@ckis.kalisz.pl


Cykl „Poniedziałkowy Klub Filmowy” realizowany jest przy wsparciu PISF

PISF-dofinansowal-9-filmow-fabularnych  


MARZEC


„Helmut Newton. Piekno i bestia”  1.03  godz. 19:00

KUP BILET

Geniusz fotografii? Wizjoner z piekła rodem? Zwykły skandalista? Kim był Helmut Newton, autor kultowych, przesiąkniętych erotyzmem kobiecych aktów? Sposób, w jaki portretował kobiety, nadal prowokuje do pytania: czy były one podmiotami, czy przedmiotami? Zaskakujący obraz Helmuta Newtona ujawniają fotografowane przez niego top modelki, gwiazdy i aktorki. Catherine Deneuve, Grace Jones, Charlotte Rampling, Isabella Rossellini, Claudia Schiffer – portretowane portretują i odkrywają przed nami prawdę.


„Każdy ma swoje lato” 8.03 godz. 19:00

Seans ze specjalnym udziałem Macieja Grzybowskiego 🙂

KUP BILET

Wyróżniona na Festiwalu w Gdyni 2020 kameralna opowieść o młodzieńczym buncie, pierwszej miłości i głęboko skrywanych rodzinnych tajemnicach. W głównych rolach brawurowo zagrali Anita Poddębniak, Maciej Grzybowski, Nicolas Przygoda oraz Sandra Drzymalska.

Akcja debiutanckiego filmu Tomasza Jurkiewicza rozgrywa się w niewielkim, konserwatywnym miasteczku niedaleko Krakowa. Pogrążoną w marazmie lokalną społeczność niespodziewanie budzi przyjazd młodej, zbuntowanej dziewczyny (w tej roli świetna Sandra Drzymalska), który burzy uczuciowy spokój trzypokoleniowej rodziny.

Agata przyjeżdża do Trzebini gotować na oazie. Zakochuje się w niej siedemnastoletni Mirek, syn miejscowej organistki, a jego cierpiący na demencję dziadek widzi w dziewczynie kochankę z młodości. Mirek postanawia wykorzystać postępującą chorobę dziadka, by się zbliżyć do Agaty. Odkrywanie wzajemnych uczuć prowadzi do ujawnienia pilnie strzeżonej przez matkę Mirka rodzinnej tajemnicy.


„Martin Eden” 15.03 godz. 19:00

KUP BILET

„Martin Eden” inspirowany jest bestsellerową powieścią Jacka Londona pod tym samym tytułem, której akcję włoski reżyser Pietro Marcello przenosi do uwielbianego przez filmowców Neapolu.

Klasowe napięcia, nieoczywiste uczucie, rodząca się świadomość i ambicja stają u podstaw tej intrygującej historii. Wcielający się w główną rolę Luca Marinelli za tę kreację odebrał nagrodę dla najlepszego aktora podczas 76. MFF w Wenecji.

Z chwilą, gdy tytułowy bohater filmu, wywodzący się z klasy robotniczej Martin Eden, spotka na swej drodze Elenę, nie ma wątpliwości, że to miłość od pierwszego wejrzenia. Myśl o ślubie z pochodzącą z dobrze sytuowanej przemysłowej rodziny młodą kobietą powoli staje się jego obsesją.


„Na rauszu” 22.03 godz. 19:00  PRZEDPREMIERA

KUP BILET

Thomas Vinterberg nazywa swój najnowszy film – przebój festiwali w Cannes, Toronto i San Sebastián – pochwałą życia, a nie picia. Tylko czy umiemy jeszcze przeżywać stany upojenia bez procentów? W postać głównego bohatera, Martina, wcielił się z godną podziwu wrażliwością, charyzmą i empatią Mads Mikkelsen – i jest to bez wątpienia jeden z najlepszych występów w jego karierze. Martin to nauczyciel historii, mąż i ojciec dwojga dzieci, a przede wszystkim mężczyzna na skraju załamania nerwowego. Jedynym lekarstwem na kryzys wieku średniego, wypalenie zawodowe i problemy w związku staje się dla niego alkohol. Bierze bowiem udział w kumpelskim eksperymencie – czterej nauczyciele sprawdzają na sobie teorię, że człowiek jakoby urodził się z niedostatkiem alkoholu w organizmie, który stale trzeba uzupełniać. I tym sposobem klasyczny psychologiczny dramat płynnie przechodzi w komedię, która zatacza się nieuchronnie w stronę tragicznego kaca. W tym koktajlu smutku, śmiechu i nostalgii za utraconą joie de vivre najmniej chodzi jednak o pijaństwo, a najbardziej o bliskość, której mężczyźni nie umieją wziąć ani dać, więc jej unikają – jakby była bezalkoholowym Kamikadze.


„Jeźdźcy sprawiedliwości” 29.03 godz. 19:00  PRZEDPREMIERA

Markus (Mads Mikkelsen) wraca z misji wojskowej, by zająć się córką Mathilde, po tym, jak jego żona ginie w katastrofie kolejowej. Wszystko wskazuje na zwykły wypadek, do czasu… kiedy do jego drzwi puka Otto – ocalały z wypadku matematyk, dziwak. Otto z dwójką ekscentrycznych przyjaciół przekonują Markusa, że katastrofa pociągu była starannie zaplanowanym zamachem. Kiedy udaje im się zebrać dowody, pozostaje tylko jedno: odwet! Połączeni wspólnym celem nie cofną się przed niczym, nawet jeśli będzie to wymagało przekroczenia cienkiej granicy między tym, co jest prawdą, a tym, co stanowi tylko pasujący element układanki.