Kino 3D

Poniedziałkowy Klub Filmowy


PKF

To cotygodniowe spotkania, w ramach których prezentowane są filmy podejmujące ważne tematy, budzące istotne refleksje i posiadające wysokie walory artystyczne. Seanse te związane są najczęściej z premierami filmów, które mimo swej niezaprzeczalnej wartości, nie mogą liczyć na dystrybucję w kinach skupionych jedynie na komercyjnym nurcie twórczości filmowej. W ramach PKF odbywają się również pokazy specjalne, filmowe cykle tematyczne, spotkania z twórcami kina oraz powroty do najwybitniejszych dzieł sztuki filmowej.

Celem Poniedziałkowego Klubu Filmowego jest zapewnienie ciekawej oferty widzom, którzy nie szukają w kinie rozrywki, lecz dzieł filmowych, o których warto rozmyślać i dyskutować. Poprzez wywiady i dyskusje „klubowicze” mogą nie tylko pogłębić refleksje dotyczące danego filmu, ale także uczyć się sztuki dyskusji i poszerzać wiedzę z historii kinematografii i filmoznawstwa.

Koordynatorom PKF zależy na wyrobieniu w uczestnikach potrzeby obcowania z najwybitniejszymi dziełami filmowymi oraz na popularyzacji pracy twórców, dzięki którym kino zaskakuje nowymi rozwiązaniami artystycznymi i staje się sztuką odpowiadającą na wszystkie pytania nurtujące współczesnych ludzi. Tworząc repertuar PKF starają się uwzględniać sugestie klubowiczów, niejednokrotnie korzystając z ich propozycji oraz opinii.

Wszelkie pytania, sugestie i propozycje PKF, prosimy kierować na adres: kino@ckis.kalisz.pl


Współfinansowanie


Partnerzy 

 

 


Luty 2024


„Anatomia upadku”  PRZEDPREMIERA

12.02.2024r. godz. 19:00

KUP BILET

„Anatomia upadku” to absolutne wydarzenie – jeden z najgłośniejszych filmów roku, zdobywca pięciu nominacji do Oscarów (w tym dla Najlepszego Filmu), dwóch Złotych Globów, nagrodzony Złotą Palmą w Cannes. To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera. To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej fenomenalna Sandra Hüller, typowana jako jedna z głównych faworytek w oscarowym wyścigu.

Życie szczęśliwej rodziny we francuskich Alpach zostaje przerwane, gdy Samuel ginie w wyniku upadku. Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków. Na oczach opinii publicznej Sandra będzie musiała spowiadać się z najdrobniejszych i najintymniejszych szczegółów swojego małżeństwa, które mogą zaważyć o wyroku. Proces, który zajmuje wszystkich, toczy się również w głowach widzów, a pytanie, na które szukamy odpowiedzi, brzmi: 'Czy to zrobiła?’.


„Ultima Thule”

19.02.2024r. godz. 19:00

KUP BILET

Ultima Thule to koniec znanego świata. Film jest opowieścią o odkrywaniu siebie, naturze i nieoczywistej przyjaźni.
Trzydziestoletni Bartek wyrusza w samotną podróż na najbardziej odosobnioną brytyjską wyspę, aby odnaleźć siebie. Ma ze sobą tylko plecak, wspomnienia i pytanie „co dalej?”. Dzika natura, praca i nowe relacje codziennie wystawiają go na próbę, ale dają także szansę na spojrzenie w głąb siebie i odpowiedzenia sobie na najważniejsze pytania.


„Strefa interesów”     PRZEDPREMIERA

26.02.2023r.

KUP BILET

W „Strefie interesów” brytyjski reżyser Jonathan Glazer przygląda się domowej idylli w czasach nazistowskich Niemiec. Rudolf (Christian Friedel) wraz z żoną Hedwig (Sandra Hüller) oraz czwórką dzieci i psem mieszkają w przestronnym, pedantycznie czystym domu z wypielęgnowanym ogrodem i szklarnią. Celebrują rodzinne obiady, marzą o wakacjach w ukochanych Włoszech. W weekendy lubią popływać kajakami lub pospacerować po lesie z przyjaciółmi. Jednak zza ścian ich domu często dobiegają niepokojące odgłosy, a czasem rozpaczliwe krzyki, ponieważ Rudolf Höss jest komendantem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.

„Strefa interesów” to porażające studium banalności zła, w którym nigdy nie jesteśmy świadkami ludobójstwa ani obozowej rzeczywistości. Wszystko, co brutalne, od czego chce się odwrócić wzrok, zostaje wypchnięte poza dom Rudolfa i Hedwig, hermetycznie zamknięte poza ich codziennym życiem. Rodzinną sielankę tylko od czasu do czasu zakłóca dym z pobliskich kominów obozu. Czy można urządzić sobie sterylny raj w cieniu cudzego piekła, tak aby jego ślady nie przeniknęły do świadomości i sumienia?