BABĘ ZESŁAŁ BÓG – koncert karnawałowy

Z prawdziwą przyjemnością zapraszamy na koncert karnawałowy zatytułowany "Babę zesłał Bóg", pełen przebojów muzyki operowej, operetkowej i piosenek kabaretowych, w wykonaniu artystów - solistów łódzkiej i warszawskiej sceny muzycznej. A jak na karnawał przystało, w przerwie koncertu, nieoceniona firma LAZUR zaprosi Państwa do degustacji swoich znakomitych, wielokrotnie nagradzanych produktów.

[Od: So. 02.02.]
Bilety: sala widowiskowa, 90.00

Koncert o kobietach – nie tylko dla kobiet pt.: „Babę zesłał Bóg” prezentować będzie w swej treści różnorodność typów niewieścich opisywanych przez twórców płci męskiej – od kokietek, famme fatale, wyrafinowanych wampów, poprzez wzorowe matki i żony, do bezwzględnych, okrutnych morderczyń. Pojawią się więc:
– groźna i demoniczna, kipiąca piekielną żądzą zemsty Królowa Nocy, bohaterka  opery W. A. Mozarta „Czarodziejski flet”,
– wesołe, piękne i frywolne bohaterki operetek, jak wędrowna śpiewaczka z operetki „La Perichole” J.J. Offenbacha, czy Adela z „Zemsty nietoperza” Jana Straussa,
– kobiety kochające po grób mimo zdrad, jak w piosenkach międzywojennych kabaretów „Nikt, tylko ty”, czy „Człowiek, którego kocham”,
– kobiety, które dążą do małżeństwa czy tylko do romansu, jak w utworach z tekstami M. Hemara „Filozofia małżeństwa”, „Dieta”, czy „Krzyżówka”,
– kobiety, którym los dawał i odbierał miłość, m.in. z repertuaru Edith Piaf.

W koncercie wystąpią trzy Panie, a każda z artystek zgodnie ze swoimi predyspozycjami przedstawiać będzie odmienne typy kobiet. Anna KUTKOWSKA-KASS, Królowa Nocy w warszawskiej premierze opery „Czarodziejski flet” Mozarta przywoła na pamięć bohaterki efektownego koloraturowego repertuaru różnych gatunków muzycznych,  Jolanta BOBRAS,  która 13 sezonów artystycznego życia poświęciła operze, w tym koncercie będzie się koncentrować na wielkich przebojach przedstawiających kobiety niezwykłe, intrygujące i niebanalne, a znana aktorka teatralna i  wokalistka Agnieszka GREINERT podjęła się ożywienia  zabaw poetycko-satyrycznych Mariana Hemara oraz innych autorów międzywojennych kabaretów. Partnerował im będzie Maciej MAKOWSKI – śpiewak operetkowy i wokalista musicalowy Teatru Muzycznego w Łodzi.

Solistom akompaniować będzie sekstet firmowany nazwiskiem Adama MANIJAKA – Dziekana Katedry Jazzu i Instrumentów Perkusyjnych w Akademii Muzycznej w Łodzi, złożony z instrumentalistów – solistów zaliczanych do elit muzycznych kraju w obsadzie: Maciej ŁABECKI – skrzypce, Jacek DELONG– klarnet i saksofony, Krzysztof RACZYŃSKI – akordeon, Bartosz STĘPIEŃ -kontrabas,  Andrzej DELONG – perkusja i Taras HLUSHKO – fortepian.

Koncert ubarwi słowem prezenterka radiowa i estradowa Krystyna PIETRANEK-KULIS.

Partner projektu: 

W PRZERWIE KONCERTU – DEGUSTACJA ZNAKOMITYCH PRODUKTÓW LAZUR!


O Artystach…

Anna Kutkowska-Kaas

ANNA KUTKOWSKA-KASS – sopran koloraturowy
Absolwentka Akademii Medycznej w Warszawie. Debiutowała w Operze Narodowej – Teatrze Wielkim w Warszawie w partii Królowej Nocy w premierowym przedstawieniu „Czarodziejski Flet” W.A. Mozarta. Partię tę śpiewała w Operze Narodowej przez kilka sezonów. Zaproszona gościnnie wykonała partię Królowej Nocy w Teatrze Wielkim w Poznaniu i Teatrze Wielkim w Łodzi. W efekcie współpracy artystycznej z Operą Śląską w Bytomiu zaśpiewała Hannę w operze „Straszny Dwór” Stanisława Moniuszki oraz podczas uroczystości jubileuszowych wielkiego polskiego tenora Wiesława Ochmana wystąpiła w roli Donny Anny w operze „Don Giovanni” W. A. Mozarta w reżyserii W. Ochmana. W międzyczasie wystąpiła w partii Hanny w „Strasznym Dworze” w Operze Narodowej w Warszawie. Wzięła udział w przedstawieniach „Śpiewnika Domowego” (pieśni St. Moniuszki w formie spektaklu) wystawianych przez Operę Narodową w Salach Redutowych. W 2012r. na zamówienie Opery Narodowej przygotowała partię Słowika w operze „Słowik” Igora Strawińskiego. Występowała pod kierownictwem wybitnych dyrygentów, jak: Kazimierz Kord, Łukasz Borowicz, Tadeusz Serafin, Mieczysław Nowakowski, Tadeusz Wicherek, Andrzej Knapp, Krzysztof Dziewięcki i Peter Vrabel,. Koncertuje w Polsce i zagranicą z recitalami prezentując lirykę wokalną, występowała m.in. w Pradze z Orkiestrą Kameralną Berg śpiewając „Słopiewnie” Karola Szymanowskiego; dwukrotnie wystąpiła z recitalem w Paryżu na zaproszenie Polskiego Stowarzyszenia Historyczno-Literackiego. Bierze udział w koncertach kameralnych i symfonicznych oraz festiwalach muzycznych, jak m.in.: Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Antoninie, Festiwal Moniuszkowski w Białymstoku, Festiwal Nałęczowskie Divertimento, Festiwal Pieśni Polskiej w Wilanowie oraz w festiwalach muzyki współczesnej, jak: XXII Warszawskie Spotkania Muzyczne, Festiwal Muzyki Współczesnej w Sopocie, Festiwal im. W.Lutosławskiego w Lublinie, My Splendid Isolation – festiwal Karola Szymanowskiego w Radomiu i inne.

Jolanta Bobras

Jolanta Bobras

JOLANTA BOBRAS – sopran
Ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie śpiewu ad. Krystyny Rorbach w roku 1998. Już podczas studiów współpracowała z teatrami muzycznymi i dramatycznymi: Teatr Wielki (Łódź), Teatr Powszechny (Radom), Teatr Polski (Poznań), wykonując repertuar operowy, operetkowy, a także partie napisane współcześnie.Uczestniczyła w awangardowych realizacjach teatralnych Krzysztofa Warlikowskiego, Pawła Mykietyna, Krzysztofa Kelma, Zbigniewa Maciaka. W sezonie 1998/1999 była solistką Teatru Muzycznego – Operetki Wrocławskiej, a od roku 2000 jest solistką Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie debiutowała partią Adeli w „Zemście nietoperza” J. Straussa.
Ma na swoim koncie 15 partii wokalnych, z których do najciekawszych zalicza: Eurypides – „Alkestis” – rola tytułowa (Teatr Polski w Poznaniu), muz. Paweł Mykietyn, J. Strauss – „Zemsta nietoperza” – Adela (Teatr Wielki w Łodzi, debiut), F. Poulenc – „Dialogi karmelitanek” – Konstancja (Teatr Wielki w Łodzi – prapremiera polska, Opera Nova w Bydgoszczy – X Bydgoski Festiwal Operowy), W. Gombrowicz – „Tancerz Mecenasa Kraykowskiego” – Księżniczka czardasza,muz. E. Kalman, (Teatr Powszechny w Radomiu – Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski), F. Lehar – „Wesoła Wdówka” – Walentyna (Polska Scena Muzyczna, Sala Kongresowa w Warszawie), G. Donizetti – „Don Pasquale” – Norina (Polska Opera Kameralna), D. Cimarosa – „Impresario w opałach” – Fior di Spina (Teatr Wielki w Łodzi), G. Puccini – „Cyganeria” – Musetta (Teatr Wielki w Łodzi), J. Offenbach – „Opowieści Hoffmanna” – Antonia (Teatr Wielki w Łodzi).
Brała udział w licznych tournée Teatru Wielkiego w Łodzi w Niemczech, Holandii i Austrii. Dokonała nagrań dla TVP3 oraz Telewizji Polonia we współpracy z Polską Operą Kameralną. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierunkiem Ingrid Kremling i Heleny Łazarskiej. Stale współpracuje z Katedrą Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi. Bierze również udział w prawykonaniach utworów w ramach sesji „Musica moderna”. Współpracuje z Filharmonią Łódzką poprzez udział w cyklu „Kolory Polski”, wykonuje koncerty kameralne (m. in. „Chopin w dwóch kolorach”). Wykonała partię sopranu solo w „Requiem Wojennym” B. Brittena.

Agnieszka Greinert

Agnieszka Greinert

AGNIESZKA ANTONINA GREINERT – wokal
Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w klasie skrzypiec i II stopnia w klasie wokalistyki, po czym podjęła w latach 1991-95 studia w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi na wydziale aktorskim. Muzyka i aktorstwo stanowią do dziś w jej karierze równoległe nurty realizacji artystycznej. W 1993 roku na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu otrzymała wyróżnienie z rąk samego prof. Aleksandra Bardiniego. W 1996 roku została laureatką I Nagrody na Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie, a w 1999 roku również I Nagrody na Festiwalu Piosenek Agnieszki Osieckiej w Warszawie. W 2002 r. otrzymała wyróżnienie na Festiwalu Estrady w Warszawie. To tylko niektóre dowody uznania za wszechstronny talent i działalność tej artystki.
Pracę sceniczną rozpoczęła już na trzecim roku studiów. Zadebiutowała w muzycznym spektaklu „Brel” na scenie Teatru Nowego w Łodzi, z którym związała się na kilka lat. Spośród licznych ról teatralnych najważniejszą stała się rola Małgorzaty w Mistrzu i Małgorzacie w reż. M. Marczewskiego. Dwa lata po ukończeniu studiów zaproszono Agnieszkę do udziału w musicalu „Siostrunie” w Teatrze Muzycznym w Łodzi z którym współpracuje do dnia dzisiejszego, łącząc swoje muzyczne i teatralne pasje. Ma na swoim koncie współpracę z Teatrem w Radomiu, i z Gliwickim Teatrem Muzycznym, gdzie zagrała w musicalu Grają naszą piosenkę Marvina Hamlischa, w reż. Jacka Chmielnika główną role Soni Walsk. Współpracowała z teatrem dla dzieci Arlekin – z zamiłowaniem i pasją. W ty okresie Jerzy Zelnik zaproponował jej udział w nagraniu „Opowieści z Narnii” C.S. Lewisa. Wspólnie przeczytali całe 7 tomów tego niezwykłego dzieła, które zostało wydane w formie audiobooków.
Agnieszka pokazała nam się z jeszcze innej strony, jako reżyser, autorka scenariuszy programów estradowych („Longplay”, „Czekam na jutro”, „Agnes de Buenos Aires”, „Uśmiechnij się Polaku”)i kompozytorka, wiążąc się z muzykami proweniencji jazzowej i rozrywkowej. Od roku 1997 jest wykładowcą łódzkiej Filmówki, gdzie – już w stopniu doktora habilitowanego – z wielką radością oddaje się pracy pedagogicznej.

MACIEJ MARKOWSKI – wokal
Debiutował, jeszcze w czasach studenckich, w Teatrze Wielkim w Łodzi. Od 1998 roku jest solistą Teatru Muzycznego w Łodzi, występuje w niemal wszystkich pozycjach repertuarowych, m.in. w przedstawieniach musicali Skrzypek na dachu J. Bocka, Zorba J. Kandera, Człowiek z La Manchy M. Leigha i Wonderful Town L. Bernsteina, operetkach Księżniczka czardasza E. Kálmána, Wesoła wdówka F. Lehára i Baron cygański J. Straussa, widowisku Powróćmy jak za dawnych lat, a także w przedstawieniach dla dzieci i licznych koncertach.
Poza teatrem uczestniczy w wielu estradowych projektach artystycznych, m. in. realizowanych przez Agencję Artystyczną CODA w sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej, czy Teatru Lutnia.
Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie prof. Jana Kunerta ukończył w 1999 roku, później uczestniczył w Międzynarodowym Kursie Mistrzowskim Techniki i Interpretacji Wokalnej w Radziejowicach, prowadzonym przez prof. Teresę Żylis-Gara.