PROGRAM
część pierwsza
„Melancholia”
Opieka artystyczna: Anna Wytych-Wierzgacz
Wykonanie: Wiktoria Czaja
Muzyka: Abel Korzeniowski “And Just like That” z sundtracku do filmu “A single man”
Etiuda taneczna skomponowana na bazie elementów techniki i twórczości Marthy Graham oraz techniki tańca współczesnego.
Wykorzystany w etiudzie utwór muzyczny posłużył za swego rodzaju scenariusz do stworzenia poszczególnych fragmentów choreografii, nadaje jej tempo i atmosferę, a czarny, dominujący w obrazie kolor sugeruje widzowi zagłębienie się w jakość i symbolikę tytułowego stanu melancholii.
„Monolog matki”
Reżyseria: Małgorzata Kałędkiewicz-Pawłowska
Wykonanie: Wiktoria Chomicz
Etiuda z wykonaną podczas zajęć lalką, oparta na tekście Stanisława Ignacego Witkiewicza (Witkacego), zatytułowanym „Matka”
„Huśtawka”
Choreografia: Witold Jurewicz (z Teatrem Tańca Alter – premiera 1995 rok)
Wznowienie spektaklu: Anna Wytych-Wierzgacz
Wykonanie: studenci Instytutu Choreografii i Technik Tańca, Akademii Muzycznej w Łodzi: Karolina Adaszek, Anna Brykowska, Paulina Ganowska, Paweł Jacak, Aleksandra Kępińska, Diana Kostuch, Karolina Kulesza, Patryk Laudański, Maria Lenczewska, Maria Łozińska, Aleksandra Łuczak, Karolina Łykowska, Michał Marcinkiewicz, Zuzanna Żyszkiewicz
Projekt kostiumów: Maria Łozińska
Muzyka: Jan Garbarek & The Hilliard Ensemble “O salutaris hostia”, “Regnantem sempiterna”; The King’S Noyse & David Douglass “Child Grove”, John Adams “Day Chorus”
Spektakl teatru tańca, z wykorzystaniem techniki tańca współczesnego, improwizacji i kontakt improwizacji. Opowiada o ludziach i relacjach między nimi, czyli o emocjach… czasami umiarkowanych, a czasami całkiem skrajnych.
PRZERWA (około 15 min)
część druga

foto: Grzegorz Habryn
Minirecital duetu PAWLAK PAWLAK
Wykonanie: Agnieszka Pawlak i Stanisław Pawlak
„Weź Zaszalej”
(muzyka: Stanisław Pawlak, słowa: Agnieszka Pawlak)
„Wdnawpłynięcie”
(muzyka: Stanisław Pawlak, słowa Agnieszka Pawlak)
„Krakowski Spleen”
(muzyka Marek Jackowski, słowa Olga Jackowska)
„Zabawa”
Opieka artystyczna: Anna Wytych-Wierzgacz
Wykonanie: Wiktoria Chomicz, Wiktoria Czaja
Muzyka: Max Steiner, Raphael Beau – utwory ze ścieżki dźwiękowej z filmu „Bazyl, człowiek z kulą w głowie”, Kapela ze wsi Warszawa, „Folkisdead”
Etiuda teatru tańca inspirowana dramatem Sławomira Mrożka pod tym samym tytułem.
To opowieść o tym, że można czekać aż ktoś przyjdzie i zorganizuje nam zabawę, albo…?
„Hamlet chuligański”
Reżyseria: Małgorzata Kałędkiewicz-Pawłowska
Teksty: Jeremi Przybora
Wykonanie: Wiktoria Chomicz, Klaudia Kusz, Patrycje Merdacz, Antonina Kostera, Natalia Wypchło, Weronika Wiączek, Wiktoria Czaja.
Ta teatralna miniatura, w której Przybora streszcza Szekspirowskiego „Hamleta”, to przewrotna parafraza, w której, jak to bywa w twórczości autora, tragedia staje się komedią. Scenę dla tej opowieści stworzą lalki, czarna rzeka oraz młodzi adepci sceny.
Dwuletnia państwowa szkoła artystyczna Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Foto: D. Kulesza
Od ponad 40 lat kształcimy w zawodach artystycznych: animator tańca, animator działań teatralnych, animator działań filmowych, a od bieżącego roku szkolnego także animator fotografii.
Rozwijamy i budzimy talenty artystyczne, animujemy poprzez sztukę. Nauka w naszym Studium jest dobrym przygotowaniem do podjęcia ciekawej pracy bądź kontynuacji studiów na kierunkach związanych z kulturą, teatrem, tańcem, mediami, rozrywką, reklamą, pracą z ludźmi.
Kształcenie w naszej szkole jest bezpłatnie, odbywa się w trybie dziennym i zaocznym.
https://www.facebook.com/studium.kultury/