Michał Drewnowski „Chopin – Inspiracje, Rezonans” – koncert

Z okazji mijającej 17 października 172. rocznicy śmierci F. Chopina, najbliższy czas  upływa pod znakiem muzyki naszego „Ariela fortepianu”. Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu zaprasza miłośników muzyki do Pałacu Radziwiłłów w Antoninie na koncert z udziałem znakomitego polskiego pianisty Michała Drewnowskiego, który zaprezentuje się w programie zatytułowanym „CHOPIN-INSPIRACJE, REZONANS”. Obok utworów kompozytorów nawiązujących stylem do polskiego romantyka, artysta wykona Koncert fortepianowy f-moll op.21 F. Chopina w wersji kameralnej, z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego.

[Od: Nd. 17.10.]

KUP BILET

Michał Drewnowski, foto Paolo Ciucci

Michał Drewnowski, foto Paolo Ciucci

* W programie koncertu „Chopin – Inspiracje, Rezonans” usłyszymy:
Jan Sebastian Bach – Ferruccio Busoni: Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ
Wolfgang Amadeus Mozart:
Fantazja d-moll
Tadeusz Majerski:
Mazurek i Krakowiak (z Suity na fortepian opartej na materiale motywicznym Mazurków op 41 F. Chopina)
Ludwika Groppler:
2 Mazurki
Ferenz Liszt:
Mazurka Brillant
Fryderyk Chopin:
2 Walce op. post. E-dur, e-moll
Scherzo b-moll op 31
Koncert fortepianowy f-moll op 21
Koncert zostanie wykonany w wersji kameralnej z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego w składzie:
Hanna Drzewiecka-Borucka – I skrzypce
Nela Zaforemska – II skrzypce
Róża Wilczak – altówka
Marta Zarzycka – wiolonczela

Prowadzenie koncertu: Krystyna Pietranek-Kulis


Michał Drewnowski

Michał Drewnowski

Michał Drewnowski

Pianista; ur. 31 marca 1977, Warszawa. Pierwsze lekcje fortepianu rozpoczął we Włoszech w wieku 8 lat pod kierunkiem ojca, Marka Drewnowskiego – pianisty. Naukę kontynuował po powrocie do Polski w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, gdzie uczył się pod kierunkiem Bronisławy Kawalli i Ewy Pobłockiej. W 2001 ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu Marka Drewnowskiego. W latach 2002-2005 studiował w Konserwatorium Muzycznym w Genewie pod kierunkiem takich pedagogów, jak Dominique Merlet i Pascal Devoyon (dyplom z wyróżnieniem). Brał również udział w mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez: Nauma Shtarkmann, Miłosza Magina, Fou T’sounga, Rudolfa Kehrera i Eugena Indjica.
Jest laureatem wielu nagród: w 1996 – nagrody specjalnej na I Międzynarodowym Konkursie Indywidualności Muzycznych im. Aleksandra Tansmana w Łodzi, w 1998 – I nagrody na XIII Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi, w 1998 – XXXII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, w 2000 – II nagrody na Concorso Pianistico Internazionale „Mascia Masin” w San Gemini we Włoszech, w 2005 – II nagrody na AGIMUS Concorso Internazionale w Rzymie. Michał Drewnowski występuje jako solista i kameralista w Polsce, Włoszech, Francji, Szwajcarii, Luksemburgu, Belgii, Bułgarii, Anglii, Austrii, Czechach, Niemczech, Hiszpanii, Danii i Finlandii, w takich salach koncertowych, jak Concerti al Gianicolo w Rzymie, Steinway Kammersal w Kopenhadze, Kunstmuseum w Silkeborg (Dania), sala Bulgaria w Sofii, Wigmore Hall w Londynie, Palau de la Musica Catalana w Barcelonie czy Sala Arturo Benedetti Michelangeli w Bolzano. Koncertował m.in. na Festiwalu Passage w Warszawie, Salon of the Arts w Sofii, Festival Musicale di Norcia (Włochy), Varna Summer Festival, Krakowskiej Wiośnie Muzycznej, Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, Festiwalu Chopinowskim w Genewie, Keminklavier w Kemi (Finlandia), Bolzano Piano Festival. Występował z orkiestrami symfonicznymi w kraju i za granicą, pod batutą m.in: Tadeusza Kozłowskiego, Vladimira Kiradjeva, Stanislava Ousheva, Rubena Silvy, Emiliana Madeya, Alessandro Tortato ,Massimiliano Caldi,  Emila Tabakova.
Pianista posiada również doświadczenia aktorskie: w latach 1999- 2002 występował w Teatrze Nowym w Warszawie jako aktor-pianista w przedstawieniu Adama Hanuszkiewicza „Chopin, jego życie, jego miłość, jego muzyka…” w roli Fryderyka Chopina. Wcielił się również w postać Ignacego Jana Paderewskiego w spektaklu „Paderewski, le pianiste devenu  Premier Ministre” w reżyserii Jessica Dalle według scenariusza Małgorzaty Sokołowicz i Marka Rogalskiego. Premiera spektaklu miała miejsce w październiku 2018 w Opera Lorraine w Nancy.

Michał Drewnowski, foto Paolo Ciucci

Michał Drewnowski, foto Paolo Ciucci

Dyskografia artysty obejmuje nagranie dla wytwórni fonograficznej Gega New – utwory na 2 fortepiany i perkusję (Voland Quartet), dla wytworni DUX  płytę duetu fortepianowego Doppio Espresso z muzyką kompozytorów amerykańskich i latynoamerykańskich (Leonard Bernstein, Astor Piazzola, Pablo Ziegler i Jose Bragato) oraz płytę z utworami fortepianowymi współczesnego kompozytora szwajcarskiego Dominique Loup. W wytwórni PRO ART ukazało się nagranie utworów na fortepian i orkiestrę Tadeusza Trojanowskiego w interpretacji Michała Drewnowskiego. Ponadto pianista nagrał dla renomowanej wytwórni Toccata Classics płytę monograficzną z utworami Tadeusza Majerskiego m.in. jego Koncert-Poemat na fortepian i orkiestrę wraz z Royal Scottish National Orchestra pod batutą Emila Tabakova.
Pianista ponadto propaguje mało znaną i całkiem zapomnianą muzykę polskich kompozytorów, m. in. takich jak: Ludwik Grossmann, Jadwiga Sarnecka, Stefan Kisielewski, Tadeusz Majerski , Jadwiga Groppler
Bardzo ważną rolę w życiu artysty odgrywa wykonawstwo muzyki nowej. Dokonał licznych prawykonań oraz nagrań utworów kompozytorów współczesnych takich jak Andrzej Nikodemowicz, Mariusz Dubaj, Zbigniew Bagiński, Sławomir Czarnecki, Jerzy Bauer, Emilian Madey, Tadeusz Trojanowski, Ari ben Shabetai, Stanisław Wisłocki.
W grudniu 2017 ukazała się dla DUX  płyta pianisty „ W kręgu Andrzeja Nikodemowicza”, obejmująca premierowe nagrania utworów fortepianowych Andrzeja Nikodemowicza, Mariusza Dubaja oraz Tadeusza Majerskiego.
Jest adiunktem w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi gdzie prowadzi klasę fortepianu i kameralistyki fortepianowej. Od 2020 roku pełni funkcję kierownika Instytutu Muzyki Kameralnej.


Zasady uczestnictwa w koncercie.

  1. Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu kulturalnym jest nabycie biletu.
  2. Wprowadza się do sprzedaży dwa rodzaje biletów:
    • bilety ulgowe – dla osób posiadających Unijny Certyfikat COVID (wersja papierowa lub w aplikacji mObywatel);
    • bilety standardowe – dla osób nieposiadających Unijnego Certyfikatu COVID.
  3. Bilet należy okazać obsłudze przed wstępem. Osoba, która nabyła bilet ulgowy jest zobowiązana do okazania wraz z biletem dowodu osobistego oraz Unijnego Certyfikatu COVID. Obsługa potwierdza autentyczność okazanego dokumentu Unijnego Certyfikatu COVID porównując dane z danymi z dowodu osobistego lub skanując kod QR i porównując dane z państwowej bazy danych z danymi z dowodu osobistego. Nieokazanie Unijnego Certyfikatu COVID uniemożliwia wstęp.
  4. Uczestniczący w wydarzeniu kulturalnym są zobowiązani do realizowania nakazu zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki, z wyjątkiem osób zwolnionych z tego obowiązku przez obowiązujące przepisy prawa.
  5. Powyższe zasady uczestnictwa mogą ulec zmianie w wypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Sprawdź więcej informacji, dlaczego wprowadzamy nowy rodzaj biletu ulgowego.

* Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w repertuarze. CKiS nie zapewnia przejazdu do Antonina i z powrotem.